جلسه تشکلهای غیردولتی صنایع دستــی برگزار شد

جلسه تشکلهای غیردولتی صنایع دستــی کشور با حضور بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی روز دوشنبه مورخ ۱۵ دی ماه درمحل یکی از کارگاهــهای  صنایع دستی استان البرز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان البرز؛در این جلــسه که زهرا احمدی زاده مشاور ریاســت سازمان درامور بانوان و عبیدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دسـتی و گردشگری استان البرز نیز حضور داشتــند موضوعات مختـلف از جمله موارد حمایــتی،کمک های تسهیلاتی به کارگاهها، توسعه بسـته بندی صنایع دســتی و ایجاد بازارچه های موقــت و دائمی صنایع دستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

بازدید معاون صنایع دستی از کارهای دستی

بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی درسفر خود به استان البرز از ضریح درحال ساخت حبیـب بن مظاهر که توسط هنرمندان استان اصفهان و البرز در حال ساخت است بازدید کرد .

 این ضریح ۳ متر ارتفــاع به طول ۶۸/۲ متر و باعرض ۷۶/۱ متر ، ۹ پنــجره و یک در دارد. برای ساخت این ضریح  نقره ، طلا ، مس ، استیل ، چوب وسنگ استفاده شده و وزن کلی آن ۷ تن و ۵۴۴ کیلو گرم است.

معاون صنایع دستــی در سفر یک روزه خود به استان البرز از تعدادی کارگاه صنایع دســتی استان بازدیدکرد .

وی از۵ کارگاه سفال و سرامیک و مجسمه سازی و حجاری سنگ در مجتمع آفتاب مهرشهر و شهرکرج دیدن کرد،در این دیدار مقرر شد مشکلات و موانع موجود در زمینه توسعه فعالیت کارگاهها و سایرموضوعات حمایتی آنها مورد پیگیری قرار گیرد.

نامورمطلق ازمجموعه کاخ مروارید مهرشــهرکرج نیز دیدن کرد،براساس پیشنهاد های ارائه شده مقررشد درصورت تامیـن اعتـبارات لازم نسبت به ایجادزیر ساخت های مناسب برای احداث بازارچه و جمعه بازار هنر دراین مجموعه اقدام لازم انجام شود.

بررسی مشکلات بانوان از سوی مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی درامور بانوان

زهرااحمدی زاده مشاور رئیس سازمان درامور بانوان که در این سفریک روزه به البرز حضور داشت،در جلسه ای با مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی استان به مسائل و مشکلات امور بانوان پرداخت.

 وی سپــس درجلسه ای با بانوان شاغل اداره کل به بحث و گفــتگو  پرداخت،که

 مقررشد موضوعات مطرح شده مورد پیگیری قرارگیرد .

احمد زاده همچـنین دراین سفر از کارگاههای صنایع دســتی از جمله نقاشی روی شــیشه ، سفال سرامیـــک و مجســمه سازی بازدیدکرد.

 وی دراین بازدیدها درخصــوص برگزاری نمایشگاه منطقه ای توانمــندیهای وارائه تســهیلات کم بهره مواردی را مطرح کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …