مردم سالاری مبتنی بر حکومت دینی مهمترین پیام ما به دنیا بود

مردم سالاری مبتنی بر حکومت دینی مهمترین پیام ما به دنیا بود، چراکه ما موفق شدیم با همه فراز و نشیب‌هایی که در طول ۳۵ سال گذشته با آن مواجه بودیم، کارنامه قابل قبولی داشته باشیم، این در حالی است که نهادینه شدن دموکراسی در کشورهای اروپایی ۲ تا ۳ قرن طول کشید.

 مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهانه سالروز تاسیس هیات گزینش با هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری و هیات گزینش سازمان میراث‌فرهنگی دیدار کرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به اهمیت فعالیت هیات گزینش در دستگاه‌ها و مجموعه دولت، گفت: پروژه ملت‌سازی برای تمامی نظام‌های سیاسی دنیا اهمیت دارد، به این معنی که مردمی که در تمامیت ارضی یک کشور زندگی می‌کنند در چارچوب اهداف، آرمان‌ها و علایق مشترک به صورت یک ملت سازماندهی شوند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: ما کشوری با تنوع فرهنگی، مذهبی و قومی زیاد هستیم و باید با مشارکت دادن این اقوام مختلف در امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … در مسیر پروژه ملت‌سازی حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های خاص نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نظام ما، نظامی است که یک پیام جدید برای دنیا داشته است، مهمترین پیامی که ما به دنیا ارائه کردیم این است که در چارچوب یک حکومت دینی، حقوق و آزادی مردم تامین شده که همین موضوع نقطه رویارویی ما با غرب  است.
سلطانی‌فر یادآور شد: در سایه حکومت دینی انتخابات آزاد برگزار می‌شود، احزاب و رسانه‌ها با سلایق مختلف فعالیت دارند، مذاهب با آزادی مراسم‌ و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند و مجلسی با رای مردم و حضور نمایندگان ملت فعالیت دارد.
معاون رئیس‌جمهور افزود: نقطه واهمه و ترس غرب از این است که چنین روش و شیوه حکومت‌داری به کشورهای عربی و اسلامی انتقال پیدا کند، ما به آینده بسیار امیدواریم و باید تلاش کنیم در همه عرصه‌های کاری، مردم از هر قوم و فرهنگی که هستند پروژه ملت‌سازی را احساس کنند.
وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که مردم در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مشارکت دارند و نمود این مشارکت به طور محسوس در انتخابات ۲۴ خرداد سال گذشته مشهود بود.
سلطانی‌فر گفت: هر انتخابات یک رفراندوم است که نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی در بین مردم مقبولیت دارد و حضور مردم نشان دهنده تایید نظام توسط آحاد مردم است.
معاون رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت انتخاب اصلح در فرآیند گزینش، افزود: در انتخاب‌ها باید به سمت افراد متقی، متدین و مسلط حرکت کنیم و شایستگی افراد را مورد توجه قرار دهیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: اصلاح قوانین و مقررات در بحث گزینش موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
سلطانی فر با بیان اینکه ما مصمم هستیم در مدت فعالیت دولت یازدهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ساماندهی مالی و منابع انسانی و تخصصی نماییم افزود:  اراده مجموعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، حاکم شدن نظم و انضباط مالی است، در بخش نظم و انضباط مالی شفاف سازی در تمامی موارد لحاظ شده است.
وی ادامه داد: مبارزه با فساد، اراده جدی دولت و رئیس‌جمهور است و ما موظف هستیم در حوزه ماموریت‌هایی که داریم به گونه‌ای عمل کنیم که اراده دولت تحقق پیدا کند.

همچنین در ادامه این دیدار چند تن از اعضای هیات مرکزی گزینش به ارائه نظرات خود پرداختند.
اسدالله وطنی، دبیر هیات عالی گزینش گفت: شرایط فعلی گزینش در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مثبت است.

وی تصریح کرد: دستورالعمل‌های بحث گزینش نیاز به بازنگری و بازبینی دارد که این امر با مشارکت و همفکری معاونین رئیس‌جمهور و جلساتی که با مسئولان دولتی داریم، انجام می‌شود.

در ادامه لطف اله ثقفی معاون هیات عالی گزینش گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و همتی که در سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت، وضعیت گزینش این سازمان ارتقاء پیدا کرد.

وی ادامه داد: بحث گزینش می تواند در موضوع مبارزه با فساد که یکی از موارد مهم در دولت یازدهم است، بسیار تاثیرگذار و کمک‌کننده باشد.

همچنین عبدالعظیم توسلی نماینده هیات عالی گزینش با تقدیر از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بحث گزینش، تصریح کرد: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۱۰ جلسه در حوزه گزینش سازمان با مسئولین این دستگاه برگزار شده و نتایج خوبی در این زمینه به دست آمده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مطلوبی در بحث گزینش سازمان میراث فرهنگی حاکم است که امیدواریم با تداوم جلسات، این روند ادامه داشته باشد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …