قدردانی ۲۱۰نماینده مجلس از تلاش سازمان میراث فرهنگی در بازگرداندن اشیای تاریخی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از تلاش مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بازگرداندن اشیای تاریخی به کشور تقدیر و تشکر کردند.

 ۲۱۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از تلاش مسئولان حقوقی و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری در بازگرداندن حدود ۳۴۹ قلم اشیا‌ء تاریخی با قدمت بیش از ۳ هزار سال تقدیر و تشکر کردند.

 بر اساس این گزارش، متن نامه تقدیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سازمان میراث فرهنگی به شرح زیر است:

«میراث فرهنگی و آثار باستانی یک کشور نماد تمدن و پیشرفت و جایگاه فرهنگی آن کشور در نظام بین المللی می باشد. وجود آثار باستانی متمایز در کشور عزیزمان که دارای پیشینه و قدمت حداقل هفت هزار ساله است، لزوم دفاع، حمایت و حفاظت از آثار مذکور را به عنوان نماد ملی و فرهنگی بر همگان از جمله آحاد جامعه و دولتمردان یک فرض و وظیفه می نماید.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زحمات دولت محترم و تلاش بی شائبه مسوولین حقوقی، بین الملل و کارشناسان شایسته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دفاع از منافع ملی کشور و بازگرداندن بیش از ۳۴۹ قلم اشیای تاریخی با سابقه بیش از سه هزار سال که به صورت غیر قانونی ۵۰ سال پیش از کشور خارج و نزدیک به ۳۳ سال در محاکم کشور بلژیک در دست رسیدگی بود و با پیگیری های به عمل آمده، خوشبختانه در آبان ماه سال جاری دادگاه استیناف بروکسل رای به نفع ملت بزرگ ایران صادر کرد و با سرعت عمل و به نحو احسن، اشیای مذکور به کشور بازگردانده شده، تشکر و قدردانی می نماییم و این پیروزی بزرگ را که حاصل دیپلماسی فعال حقوقی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران است. به ملت شریف ایران تبریک گفته و زحمات و تلاش تمامی دست اندرکاران به ویژه سفارت ایران در بلژیک و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ارج می نهیم.»

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …