عملکرد ۵ روزآخر سال دستگاههای اجرایی در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

۱۸دستگاه اجرایی در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برگزارشد؛ عملکرد ۵ روزه خود را ارایه کردند.

به گزارش میراث آریاchtn) )؛در جلسه روز اول فروردین ماه نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر،نمایندگان ۱۸ دستگاه اجرایی حضور یافته و عملکرد دستگاه خود را از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ما ه به اطلاع مسعود سلطانی فر رساندند.

وزارت کشور

تشکیل ستادهای اجرایی خدمات سفر در سطوح استان و شهرستان و برگزاری جلسات و هدایت و راهبری اقدامات واحدهای تابعه توسط استانداران  و فرمانداران سراسر کشور از اقدامات وزارت کشور در فعالیت ۵ روزه بود.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد از ۲۵تا ۲۹ اسفند ۱۸۴ هزار و ۳۲۱ فقره سفر و ۲ میلیون ۱۸۰ هزارو ۳۰۱ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای انجام شده است.در همین تاریخ هزارو ۱۷۰سفر از طریق حمل و نقل دریایی انجام شده است و ۴۱۵هزارو۸۶۷مسافر توانسته اند از راه دریا مسافرت نمایند.

بر اساس این گزارش تردد از پایانه های مرزی ۲۲۷ هزارو ۳۵۴نفراست و بیشترین تردد نیز به پایانه های مهران- باشماق و تمرچین مربوط می شود.

شرکت فرودگاه‌های کشور

شرکت فرودگاههای کشور نیز متوسط پروازهای داخلی و خارجی را ۹۷۹پرواز اعلام کرد که مجموعا  ۴۱۵هزارو ۸۶۷ مسافر جابه جا شده اند.

راه‌آهن

آمار مسافرین جابجا شده ۴۲۰ هزارو ۵۹۰نفر وآمار قطارهای جابه جا شده ۱۵۹ قطار در روز بوده است.

سازمان هواپیمایی

 سازمان هواپیمایی نیز در گزارش خود عنوان کرد:صدور مجوز پرواز صادره برای شرکتهای هواپیمایی خارجی۷۲۳ مورد

صدور مجوز پرواز برای شرکتهای هواپیمایی داخلی درمسیرهای خارجی۹۱۳مورد و برای شرکتهای هواپیمایی داخلی در مسیرداخلی۸۵۶ مور است.

 وزارت آموزش و پرورش

آمار پذیرش اسکان موقت فرهنگیان در ۵ روز آخر سال در دو بخش فرهنگیان و غیر فرهنگیان است.

۳۵۹ هزارو ۹۹۵ نفر فرهنگی و  ۶۴ هزارو ۷۴۲ نفر غیر فرهنگی اسکان داده شدند.جمع کل افراد فرهنگی و غیر فرهنگی ۴۲۴ هزارو ۷۳۷ نفر است.

تعداد خانوارها ی فرهنگی ۹۱ هزارو ۱۹۶ نفر و اعداد خانوار  غیر فرهنگیان ۱۳ هزار و ۸۵ نفر و جمع کل خانوارها ۱۰۴هزارو ۲۸۱ نفر آمارگیری شده است.

سازمان امداد و نجات

سازمان امداد و نجات هزار مورد عنوان شد که ۶۲۴مورد عملیات،۳۷۶مورد خدمات بوده است.۵۲۶ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند،۹۱۰ نفر نجات یافته و۴هزارو ۷۴۰نفراسکان یافتند.

این سازمان ۸۶موردعملیات رها سازی شده انجام داده است.امداد رسانی به ۵هزار و ۳۰۰ نفر ، کمک رسانی به ۸ هزار آسیب دیده و درمان سرپایی هزار و ۴۱۶نفر از دیگر اقدامات سازمان امداد و نجات بوده است.

سازمان جوانان

سازمان جوانان نیز از ۲۷ تا ۲۹ اسفند بهره­مندی مسافران از ایستگاههای سلامت را ۴۱ هزار و ۴۳۵ نفر دانست .

بهره­مندی مسافران از خیمه­های نماز  ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر ،  بهره­مندی کودکان از فضای دوستدار کودک ۱۹ هزارو ۲۱۰نفر، بهره­مندی مسافران از محصولات فرهنگی ۴۴۷هزار و ۴۰۸ نفر، مسافران خدمات گیرنده در پست­های ثابت و سیار۴۱۲ هزار و ۵۱۸نفر و جمع کل اعضای فعال و مشارکت کننده سازمان ۸هزار و ۸۴۷ نفر است.

وزارت دادگستری ( سازمان تعزیرات حکومتی)

سازمان تعزیرات حکومتی نیز فعالیت هایش را در دو مرحله ۱۶ تا ۲۹ اسفند ماه و ۱ تا ۱۵ فروردین گزارش داد و اعلام کرد:تعداد پرونده های رسیدگی شده در مرحله اول ۴۰ هزارو ۲۵فقره،تعداد بازرسی های انجام شده۸هزارو ۹۲۷مورد،تعداد پرونده­های تشکیل شده در گشت سیار۶ هزارو۳۶۷ فقره و میزان وصولی پرونده های رسیدگی شده  ۳۴۴/۹۳۱/۴۶۹/۹۰۵ ریال است .

کانون اتومبیلرانی و جهانگردی(سامانه ۰۹۶۲۹)

سامانه ۰۹۶۲۹ در این نشست  تعداد تماس با سامانه را  در ۵ روز آخر سال هزارو ۸۶  مورد اعلام کرد که ۱۰۰ مورد مربوط به هواشناسی، ۲۴۶  مورد مربوط به راه‌ها، ۱۳۹ مورد مربوط به جاذبه‌های گردشگری، ۵۸مورد مربوط به امداد خودرو،۱۸ مورد واحدهای پذیرایی،۱۱۹ مورد مربوط به اماکن اقامتی،۱۷۰ مورد مربوط به  اسناد بین‌المللی،۷  مورد مربوس به دفاتر خدمات مسافرتی و   ۲۰۲  نیز مربوط به سایر موارد بوده است.

این سامانه تعداد شکایت ها را  ۲۵  مورد عنوان کرد که شکایات مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی با ۱۵  مورد و هتلها با ۵  مورد ثبت شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزارت بهداشت از دیگر دستگاههایی بود که اعلام کرد : ۲هزارو ۱۲۱پایگاه اورژانس به کار گرفته شده است که به تفکیک ۸۲۶ پایگاه شهری و هزارو۲۷۵ پایگاه جاده ای، ۱۸ پایگاه هوایی و ۲ شناور امداد دریایی در شهرها و جاده های کشور با بکارگیری ۴هزار و ۲۷۰ دستگاه ناوگان آمبولانسی، ۵۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۸ هزار  نفر نیروی انسانی مجرب در کنار جاده هاو محل حضور و تجمع مسافران خدمات ارایه می دهند.

ایجاد ۲۲۶ ایستگاه سلامت جهت ارائه خدمات فوریتی و سرپایی اولیه به مراجعان در بیش از ۴۸ شهر در کشور علاوه بر پایگاههای ثابت اورژانس ۱۱۵،آمادگی مضاعف ۱۸ پایگاه آمبولانس هوایی جهت پاسخگویی به حوادث ترافیکی احتمالی به خصوص حوادث ترافیکی پر تلفات در شعاع عملیاتی پایگاههای هوایی از دیگر خدماتی است که در نظر گرفته شده است.

کل ماموریت انجام شده توسط مراکز مدیرت حوادث و فوریتهای پزشکی  از ۲۵ تا ۲۹ اسفند در بخش شهری ۱۶ هزار و ۱۲مورد در بخش جاده ای ۶ هزارو ۸۷۹ مورد بوده اسن که در مجموع ۲۲ هزار ۸۹۱ مورد می شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت

بررسی و پایش بازار ، برنامه ریزی و تمهیدات لازم در جهت تامین و عرضه کالاهای اساسی و استراتژیکی  از جمله اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت است . سازمان حمایت از مصرف‌کننده به همراه اتاق اصناف بازرس برای نظارت بر اصناف اعزام کرده است.

هواشناسی

به صورت روزانه  وضعیت جوی به دبیرخانه ستاد مرکزی ارسال می شود و دبیرخانه طی اطلاعیه هایی برای  آگاهی رسانی به  هموطنان  از آن استفاده می کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …