۰۸ مشاور رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر گردشگری صنعت سبز و سازگار با محیط زیست است

مشاور عالی رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر  اظهار داشت که  گردشگری صنعت سبز و سازگار با محیط زیست است

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان علی باقر نعمتی پیش از ظهر  امروز در جلسه ستاداجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار کرد: شاید حوزه‌های سرمایه‌گذاری، محیط زیست را تخریب می‌کنند اما گردشگری صنعت سبز و سازگار با محیط زیست است.

وی با اشاره به نقش گردشگری در حوزه توسعه پایدار، افزود:گردشگری به واسطه اینکه زنجیره‌ای از خدمات را به محصول تبدیل کرده و به گردشگر عرضه می‌کند منجر به ایجاد صنعت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سومین صنعت دنیا است و به این سمت پیش می‌رود که به صنعت نخست دنیا تبدیل شود، گفت: ۶هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار گردش مالی صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۴ بود.

مشاور عالی رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر با بیان اینکه تعداد گردشگران بین‌المللی در این سال یک میلیارد و ۱۳۴ میلیون نفر بودند، تصریح کرد: از هر ۱۱ شغل در دنیا، یک نفر مستقیم در حوزه صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه بیشترین توزیع خدمات در حوزه گردشگری انجام می‌شود، گفت: گردشگری با کاهش فاصله طبقاتی و توزیع ثروت نقش مستقیم دارد.

این مسئول با اشاره به نقش گردشگری در حوزه توسعه پایدار، افزود: ساید حوزه‌های سرمایه‌گذاری، محیط زیست را تخریب می‌کنند اما گردشگری صنعت سبز و سازگار با محیط زیست است.

نعمتی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند ما را از چالش‌های زیست محیطی خارج کند، تصریح کرد: گردشگری، راهبردی برای تقویت همبستگی و انسجام ملی است و دولت در این زمینه عزم جدی دارد.

مشاور عالی رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر با اشاره به اینکه نوروز پدیده دیرینه چندهزار ساله است، ادامه داد: اما سفر در نوروز پدیده جدید است و در گذشته مردم بیشتر به دید و بازدید اقوام می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته سفر در نوروز به فرهنگ عمومی تبدیل شد، اظهار کرد: در گذشته با مشکلی به نام تعطیلات نوروزی مواجه بودیم که کسب و کار و اقتصاد جامعه را زمین‌گیر می‌کرد و امروز از طریق سفرهای نوروزی باید اقدامی انجام دهیم که اقتصاد هم منتفع شود.

نعمتی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف ستاد سفر، ارائه خدمات بهینه از طریق هماهنگی بین دستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: ستاد سفر نسبت به سال گذشته، انسجام بیشتری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت ستادهای اجرایی برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم، ادامه داد: ستاد از حل چالش‌های فوری سفرهای نوروزی، به سمت نگاه دراز مدت برای توسعه گردشگری در شهرستان‌ها از طریق جلب مشارکت مردم، برنامه‌ریزی کند.

نعمتی گفت: با جلب مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های نوروزی می‌توانیم از مسائلی که به نام سونامی نوروزی در ترافیک و مسائل زیست محیطی نام برده می‌شد، به عنوان فرصت و نوروز را به جشن همگانی ملی از منظر اقتصادی و اجتماعی تبدیل کنیم

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …