یاسوج اردیبهشت امسال میزبان جشنواره ملی عشایر و اقوام ایرانی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت امسال میزبان جشنواره ملی فرهنگ عشایر و اقوام ایرانی است.

این جشنواره با موضوعات شیوه زندگی، فرهنگ ها، آداب و رسوم، نحوه کوچ، آواها و نواها، تولیدات و دستباف های عشایر در پارک جنگلی یاسوج برگزار می شود.

بیش از ۱۵ استان کشور که دارای عشایر کوچ رو هستند در این جشنواره شرکت می کنند.

باقری اظهار کرد: در این جشنواره برنامه های متنوعی شامل تورگردانی، معرفی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد و تجلیل از عشایر برتر استان در زمینه های مذهبی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی اجرا می شود.

باقری هدف از برگزاری این جشنواره را تبادل فرهنگی هرچه بیشتر بین ایلات، اقوام و طوایف عشایر ۱۵ استان شرکت کننده اعلام کرد.

جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار و ۶۷۲ نفر حدود ۱۲ درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهند.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت عرضه سالانه ۹۴ هزار راس گوسفند و بره، ۳۳۰ هزار راس بز و بزغاله و دو هزار و ۶۰۰ راس دام سنگین مازاد است که سالانه هفت هزار و ۶۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۶ هزار تن شیر، ۲۸۶ تن پشم، مو و کرک و ۴۰۰ هزار تخته پوست تولید و به بازار عرضه می کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …