گشت‌وگذار گردشگران اروپایی و آمریکایی در ایران جواهرات پارس وارد تهران شد

گردشگران قطار عقاب طلایی که نام جواهرات پارس را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند صبح امروز ۲۴ فروردین وارد استان تهران شدند.

خلدی نسب مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری در تشریح برنامه قطار گردشگری، گفت: در پی برنامه‌ریزی قبلی، سال گذشته قطار گردشگری از کشور مجارستان به سمت کشورمان حرکت کرد و گردشگران این قطار از جاذبه‌های ایران بازدید کردند، با توجه به همراهی آژانس‌های خبری با این قطار و انعکاس سریع و مناسب اخبار، افراد بسیاری در کشورهای اروپایی و آمریکای برای بازدید از ایران ترغیب شدند.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات موجود، ۱۲ هزار نفر برای استفاده از قطار گردشگری در دوره های بعدی ثبت نام کردند که برنامه ریزی برای ورود ۹ قطار در سال ۹۴ صورت گرفته است.

خلدی نسب با بیان اینکه اولین قطار در سال ۹۴، روز ۲۰ فروردین ماه از مرز رازی وارد تبریز شده است، تصریح کرد: تعداد مسافران این قطار صد و ۱۰ نفر شامل ۸۰ مسافر و ۳۰ خدمه است که این گردشگران در دو گروه با فاصله چند روزه وارد کشورمان می شوند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری گفت: گروه اول از مرز رازی با قطار وارد شهر زنجان شدند و سپس به تهران، اصفهان، شیراز رفتند، این گردشگران روز چهارشنبه ۲۶ با هواپیما از کشورمان خارج می‌شوند. گروه دوم روز ۲۵ فروردین با هواپیما وارد تهران می شوند و سپس با قطار به مشهد می روند پس از آن به سمت طبس، بافق و یزد حرکت می کنند  و در ادامه وارد استان اصفهان می شوند، قطار عقاب طلایی در نهایت به سعادت شهر شیراز می رسد.

وی اضافه کرد: گردشگران گروه دوم روز ۳۱ فروردین از مرز رازی و با قطار ایران را ترک می کنند.

خلدی نسب گفت: مسافران این قطار از کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان، کانادا، سوئیس، اسپانیا، پرو، هلند، ایتالیا، روسیه و مجارستان هستند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری با بیان اینکه گردشگران این قطار نام جواهرات پارس را برای سفر خود انتخاب کرده اند، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری اطلاع رسانی لازم را با ادارت کل استانها برای انجام همکاری‌های مرتبط با استقبال، پذیرایی و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی صورت داده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …