رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری مجلس: ایران و آلمان اهداف مشترکی در صنعت گردشگری دارند

رئیس فراکسیون تاریخ و گردشگری مجلس با اشاره به سفر اعضای کمیسیون گردشگری پارلمان آلمان به ایران، گفت: ایران و آلمان در پی گسترش روابط دو جانبه در عرصه گردشگری هستند و اهداف مشترکی در این صنعت دارند.
جواد هروی، رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری درباره حضور هیات پارلمانی آلمان در ایران گفت: چهار نفر از نمایندگان کمیسیون گردشگری پارلمان فدرال آلمان به دور از جنجال های سیاسی و و با هدف تقویت روابط فرهنگی به خصوص در عرصه گردشگری و توریسم به ایران آمده اند. محور مباحثی که در جلساتمان داشتیم گردشگری و آموزشی بود.
این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر این که «مباحثی که در این جلسات مطرح شد تا حدود زیادی موفقیت آمیز بود»، ادامه داد: من تصور می کنم بر اساس اهدافی ما در این نشست با نمایندگان مجلس المان داشتیم، عملاً به نقاط مشترک رسیدیم و امیدواریم در روند پیشبرد مناسبات بین ایران و آلمان به این اهداف توجه شود.
رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری در ادامه اظهار امیدواری کرد که «بزودی شاهد تحقق مباحث و اهدافی خواهیم بود که بین نمایندگان مجلس ایران و مجلس آلمان مطرح شد».
هروی در پاسخ به این سوال که دیدگاه طرف آلمانی درباره گسترش روابط با ایران در صنعت توریسم چگونه است؟ توضیح داد: اعضای این گروه به صراحت اعلام کردند که برای مقاصد سیاسی به ایران نیامده اند و تاکید کردند آمده اند ببینند چگونه می شود روابط در عرصه گردشگری و توریسم را بین دو کشور ایران و آلمان تقویت کنند. آنها همچنین از ما برای سفر به آلمان دعوت کردند تا برای ادامه بحث هایی که در تهران شروع شده است به آلمان برویم و جلساتمان در حوزه گردشگری را در آلمان پیگیری کنیم و از ظرفیت های دو طرف با خبر شویم و برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.
نماینده مردم قائنات در مجلس تاکید کرد: من تصور می کنم دولت آلمان به دنبال این است که بتواند در عرصه گردشگری فعالیت هایش را افزایش دهد. از سوی دیگر با توجه به شرایط خاور میانه به تصور من ایران آمادگی لازم را برای پذیرایی از گردشگران آلمانی دارد و باید با قدرت به این حوزه وارد شود.
رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری همچنین به نقل از اعضای کمیسیون گردشگری مجلس آلمان گفت: آنها تاکید دارند که با وجود تبلیغاتی که درباره ایران می شود آنچه در ایران می بینیم، با تبلیغات متفاوت است. ای کاش گردشگران ما هم بیایند و ببینند ایران کشوری آرام، با مردمی مهربان، میزبان و گشاده رو است

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …