شیراز میزبان روز جهانی حفاظت از بناها

مراسم بزرگداشت روز جهانی حفاظت از بناها (۲۹فروردین )با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و ایکوم ایرانامروز شنبه در شیراز برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان  میراث فرهنگی،صنایع دستی  و گردشگری ، احمد محیط طباطبایی قائم مقام ایکوم ایران امروز شنبه این خبر را اعلام و تصریح کردکه بازدید از بافت تاریخی شهر شیراز از بخش زندیه تا قاجار با برخی ازاعضای ایکوم ، مرمت گران پیشکسوت ، فعالان حوزه میراث فرهنگی شیراز صورتگرفت.

او افزود : بعد از ظهر امروز نیز نشست پرسش و پاسخ با موضوع بافت تاریخی باحضور دانشجویان معماری در خانه موزه مشکین فام شیراز برگزار  می شود.

قائم مقام ایکوم در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار سایت پژوهشگاه (richt.ir)گفت:به دلیل آسیب های زیادی که در سالهای اخیر به بافت تاریخیشهر شیراز وارد آمده این شهر برای برگزاری مراسم روز بزرگداشت حفاظت از بناها انتخاب شده است.

محیط طباطبایی افزود : اجرای طرح حرم تا حرم در امامزاده احمد بن موسی(ع) “شاهچراغ” و ساخت هتل در نزدیکی مجموعه زندیه که در فهرست ثبت جهانی است ازشاخص ترین معضلاتی به شمار می رود که بافت تاریخی شهر شیراز را تهدید میکند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …