در منطقه آزاد قشم؛ سلطانی فر کلنگ بزرگترین پارک و کمپینگ ساحلی کشوررا به زمین زد

کلنگ بزرگترین پارک و کمپینگ ساحلی کشور با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در منطقه آزاد قشم به زمین زده شد.

 مسعود سلطانی فر جمعه ۱۱ اردیبهشت  در دومین روز از سفر خود به جزیره قشم کلنگ بزرگترین پارک و کمپینگ ساحلی کشور را که  ۳/۱۲ هکتار وسعت دارد؛به زمین زد.

او در جریان بازدید از پروژه های گردشگری در حالی که مومنی مدیر عامل منطقه آزاد قشم و هیات کارشناسی او را همراهی می کردند؛ از جزیره هنگام بازدید کرده و از نزدیک با طرح های توسعه گردشگری منطقه  آشنا شد .

سلطانی فر در حین بازدید در مصاحبه ای با  شبکه خبر اعلام کرد که منطقه آزاد قشم اجرای طرح های گردشگری جزیره هنگام  را در دستور کار خود قرار داده است ،سازمان میراث فرهنگی نیز از این طرح ها حمایت خواهد کرد.

او تاکید کرد که محور طرح توسعه گردشگری در جزیره هنگام گردشگری حلال است. جزیره هنگام ظرفیت های خوبی در این زمینه دارد اما اقدام خاصی انجام نشده است.

سلطانی فر اظهار داشت که تفاهم با مدیر عامل منطقه آزاد قشم ؛ موجب توجه بیشتر به جزیره هنگام  می شود.

سلطانی فر ابراز امیدواری کرد ظرف ۳ سال آینده عملیات اجرایی طرح ها انجام شود.

جزیره هنگام با ۳۳ کیلومتر مربع وسعت، جزیره بکری است که  قابلیت های طبیعی گردشگری منحصر به فردی دارد،در عین حال نزدیکی آن به قشم این امکان را فراهم می سازد که از ظرفیت های زیرساختی قشم نیز استفاده کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین از اقامتگاه بوم گردی”ناخدا امینی” دیدن کرد.

اقامتگاه بوم گردی”ناخدا امینی” یکی از ۲۶ اقامتگاهی است که روزانه پذیرای یکصد گردشگر خارجی است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …