عملیات اجرایی ۸ دهکده گردشگری، در سواحل جنوبی کشور

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد:عملیات اجرایی ۸ دهکده گردشگری، در سواحل جنوبی کشور ظرف ۲سال آینده انجام می شود.

مسعود سلطانی فر پنج شنبه شب ۱۰ اردیبهشت ماه در مراسم روز ملی خلیج فارس در قشم و در جمع مردم و مسوولان این شهرستان با اشاره به موضوع گردشگری در مناطق ساحلی جنوب گفت: ۸ نقطه را در سواحل جنوبی شناسایی کرده ایم که از شرقی ترین منطقه دریایی عمان در مرز با پاکستان تا غربی ترین نقطه خلیج فارس در استان خوزستان  است.

او انجام عملیات اجرایی این ۸ دهکده را در زمان دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: شناسایی این مناطق انجام شده است؛ ۳نقطه در هرمزگان است که کار مطالعاتی و واگذاری زمین و انتخاب شریک داخلی در سال ۹۴ انجام خواهد شد.

سلطانی فر افزود:۳هزار کیلومتر نوار ساحلی در جنوب کشور داریم اما تاسیسات قابل توجه گردشگری در این منطقه وجود ندارد ، به جز کیش و تا حدودی قشم در بقیه مناطق ساحلی جنوب سرمایه گذاری خوبی انجام نشده است.

او تاکید کرد:تلاش این است با احداث دهکده های گردشگری که با مشارکت بخش خصوصی خواهد بود؛ گردشگری را در این منطقه رونق ببخشیم تا هم حضور مردم و گردشگران در سواحل جنوب و هم رونق منطقه بیشتر شود.

سلطانی فر اعلام آمادگی کرد که به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت اماکن اقامتی تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی اعطلا می کند.

او از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری قشم دعوت کرد و گفت:با تامین تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی سرمایه گذاران را حمایت می کنیم،و منطقه آزاد قشم در اولویت قرار دارد.

معاون رییس جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد:ایران به عنوان بزرگترین کشور منطقه همواره در جهت استفاده از ظرفیت خویش برای  تامین امنیت کشور تلاش کرده است.

 او افزود: با وجود حضور ناوگان بیگانه در منطقه؛و تهدیدات مختلف علیه کشور،نظام جمهوری اسلامی ایران  توانسته از تدابیر قدرتمندانه برای حل مشکلات خویش استفاده نماید و همین باعث شده حضور کشورهای دیگر نتواند تهدیدی برای ایران باشد.

سلطانی فر در خصوص محیط زیست نیز گفت:در حوزه محیط زیست نیازمند همکاری و همیاری کشورهای دیگر برای حفظ گونه های مختلف آبزیان در منطقه خلیج فارس هستیم،تا منطقه دچار صدمات جبران ناپذیر نشود.

او به وجود مخازن نفت و گاز در منطقه خلیج فارس به ویژه حوزه نفتی بزرگ پترو پارس اشاره کرد و  اظهار داشت:تا سال ۸۴ و ۸۵ اقدامات ایران در منطقه توام با موفقیت های خوبی بود بعدها با افول مواجه شدیم،اما از زمان دولت تدبیر و امید روند توسعه  شکل سریعتری به خود گرفت.

معاون رییس جمهوری  افزود:تلاش دولت تدبیر و امید این است که با سرمایه گذاری در این منطقه بخشی از عقب ماندگی در بهره برداری از این مخزن تاریخی را جبران کند.

او تاکید کرد : رویکرد دولت این است که میزان بهره برداری از مخازن نفت را ، در این منطقه افزایش دهد.

سلطانی فر با اشاره به این که ایران یک کشور موزه است، گفت:حتی مناطق کویری که تصور می شد یک چالش برای توسعه است ،امروز برای رونق بخش گردشگری به ویژه برای گردشگران اروپایی یک مزیت محسوب می شود .

او عنوان کرد:ما تلاش داریم سهم درآمدهای حاصل از گردشگری را از ۲ درصد GDP یا تولید ناخالص ملی در حال حاضر به ۸ تا ۱۰ درصد که نرم شناخته شده کشورهای پیشرفته است،برسانیم.

سلطانی فر با اشاره به قطارهای گردشگری که سال گذشته و اوایل امسال به کشور آمده اند گفت:این مسئله نشان دهنده  امنیت موجود در کشور است.

او سپس به سفر رییس جمهوری به شیراز و بازدید از تخت جمشیداشاره کردو  گفت:تعداد گردشگران بازدید کننده از تخت جمشید در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ رشد ۱۰۰درصدی داشته است.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری افزود:اغلب هتل ها با تراکم گردشگر مواجه بوده است،بخش گردشگری از رکود خارج شده و به رشد و توسعه رسیده است.

او از اجرای ۹۰۰ پروژه در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: این پروژه ها باسرمایه ۲۲تا ۲۳ هزار میلیارد تومانی در کشور در حال اجرا است.

گفتنی است؛در حاشیه این مراسم با حضور مسعود سلطانی فر مجتمع گردشگری و اقامتی” ارسلان لافت” افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی مجتمع چند منظوره “بابا علی لافت”در قشم آغاز شدو در پایان از خادمان سفرهای نوروزی در قشم تجلیل شد.

لازم به ذکر است که مسعود سلطانی فر روز جمعه ۱۱اردیبهشت ماه از چند پروژه گردشگری در قشم بازدید خواهد کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …