وزیر ارشاد به ۱۸ سینماگر گواهی معادل دکترا می‌دهد

 شامگاه دوشنبه ۱۸ خرداد طی مراسمی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الله ایوبی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی به ۱۸ نفر از سینماگران کشور گواهینامه درجه یک هنری اعطا می شود.

امشب قرار است طی مراسمی در هتل پارسیان آزادی از هیات های انتخاب و داوری و برگزارکنندگان بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر نیز تجلیل به عمل آید. همچنین از علیرضا رضاداد دبیر دو دوره اخیر جشنواره فیلم فجر نیز قدردانی خواهد شد.

گواهینامه درجه یک هنری که به امضای وزرای علوم و ارشاد و رییس فرهنگستان هنر رسیده است معادل مدرک دکترا محسوب می شود و بر اساس بررسی سوابق و کارنامه هنری افراد به آنها اعطا می‌شود.

این گواهینامه در پنج سطح برای هنرمندان صادر می‌شود. گواهی‌نامه درجه یک هنری معادل مدرک دکترا و گواهینامه درجه دو هنری معادل مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس است. این گواهینامه براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی جلسه ۵۶۹ مورخه ۱۳۸۴,۷,۱۲ به اجرا درآمده است.

شورای ارزشیابی هنرمندان به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا نماینده تام‌الاختیار وی و اعضایی چون نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری، نماینده معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، نماینده فرهنگستان هنر و دو تن از استادان برجسته ادبی و هنری به پیشنهاد شورا و تصویب در شورای هنر، شورای انقلاب فرهنگی تشکیل می‌شود.

این گواهینامه با نشان درجه یک هنری که آنهم از سوی دولت به اهالی فرهنگ اعطا می شود، متفاوت است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …