حضور بازرگانان و تجار کشورهای مختلف در نمایشگاه صنایع دستی

معاون صنایع دستی  از حضور چندین گروه از تجار و بازرگانان کشورهای مختلف برای بازدید، خرید و بازاریابی در محل برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه ملی و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی خبر داد.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی:این دوره از نمایشگاه با استقبال بسیاری از علاقه مندان به صنایع دستی و هنرهای سنتی همراه بود، همچنین گروههایی از تجار و بازرگانان کشورهای مختلف که از برگزاری این نمایشگاه مطلع شدند برای خرید و بازدید به محل برگزاری مراجعه کردند.

معاون صنایع دستی گفت: گروهی از سرمایه گذاران کشور هلند، یک نمونه از این موارد است که از زمان آغاز نمایشگاه به صورت روزانه، برای خرید و بازاریابی از غرفه های صنایع دستی و هنرهای سنتی بازدید میکنند، همچنین هیات عمانی که برای شرکت در نشست شورای جهانی منطقه غرب آسیا در کشورمان حضور دارند از نمایشگاه بازدید و اجناس مورد علاقه خود را خریداری کردند.

نامور مطلق افزود: سفیر کشور الجزایر و هیاتی از تجار و بازرگانان کشور چین از دیگر بازدیدکنندگان خارجی نمایشگاه صنایع دستی بودند که علاوه بر بازدید، با مشاهده هنرهای سنتی زیبای کشورمان کالاهایی را هم خریداری کردند.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آینده گروههای دیگری از بازرگانان کشورهای مختلف از نمایشگاه صنایع دستی بازدید خواهند کرد، اضافه کرد: گروهی از دیپلمات ها و تجار کشور ژاپن با هماهنگی وزارت امور خارجه کشورمان در روزهای آتی از نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی بازدید میکنند.

معاون صنایع دستی تصریح کرد: در سومین روز از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، هیاتی از تجار و بازرگانان کشور روسیه برای بازدید و خرید به این نمایشگاه آمدند.

نامورمطلق با بیان اینکه، رئیس کمیسیون بازرگانی ایران در اتاق بازرگانی ایران و روسیه در جمع این هیات روسی بوده است، ادامه داد: این گروه روسی پس از بازدید از نمایشگاه نسبت به برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع دستی در شهر مسکو ابراز علاقه کردند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در روزهای باقیمانده نمایشگاه صنایع دستی، گروههای بیشتری از بازرگانان خارجی، داخلی و علاقه مندان به صنایع دستی و هنرهای سنتی از این محصولات دیدن کنند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …