برگزیدگان ایده های برتر استارتاپ ویکند گردشگری معرفی شدند

شب گذشته مراسم اختتامیه اولین استارتاپ ویکند گردشگری در ایران با حضور شرکت کنندگان و مسئولان با معرفی ایده های برتر در مجموعه تاریخی نیاوران برگزار شد.

 

اختتامیه استارتاپ ویکند گردشگری در حالی برگزار شد که داوران این رویداد سخنانی پیرامون چگونگی و نکات نحوه صحیح پرزنت ایده بیان کردند. این داوران بر روی این نکته که باید رقیب‌ها را در بازار بیشتر شناخت تاکید کردند و توضیح دادند: گروه هایی که به ایده پردازی مشغول هستند باید پیش بینی برآورد هزینه را واقع‌گراتر در نظر بگیرند.

ایده های برتر این رویداد

ددر رتبه سوم، ایرانمون رتبه دوم و تیم درو رتبه اول را کسب کرد. تمامی تیم ها جوایزی از جمله یک سال هاست و دامنه رایگان برای وب سایت دریافت نمودند و ایده های آن ها، در بخش رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد ثبت خواهد شد.

گردشگری کودک، ایده ای است از خانم تکتم اصغری که به «دَدَر» تغییر نام پیدا کرد. تیم او قصد دارد تورهای کودک را توسعه دهد تا کودکان بتوانند در تورهای مختلف، از یک روزه تا دوره ای شرکت کنند. آن ها می خواهند بستری را فراهم کنند تا خانواده ها از امنیت فرزندانشان، اطمینان حاصل کنند. در این تورها، علاوه بر فعالیت های تفریحی، برنامه های آموزشی نیز برای کودکان ارائه خواهد شد.

ایرانمون» سامانه ای است برای دریافت اطلاعات مناطق مختلف گردشگری از مردم و استفاده از آن ها برای مقاصد گردشگری و بازنشر آن ها در اینستاگرام.

 «درو» مربوط به توسعه توریسم روستایی است. درو می خواهد بین زندگی مدرنیزه و شهری، و زندگی ایرانی و روستایی پیوند ایجاد کند. ایده ایده برای هر دو جامعه جذابیت دارد. برای شهری ها، فرار از زندگی مدرن و دستیابی به آرامش و امنیت فکری در تجربه روستایی. بیشتر تمرکز کار آن ها درباره انتقال تجربه زندگی روستایی به مردم شهری است مثل جمع آوری محصولات کشاورزی و آشنایی با فنون آن.

استارتاپ ویکند یک رویداد ( آموزشی-تجربی) است که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.

 

 

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …