جشنواره طبیعت در مازندران برگزار می‌شود

جشنواره طبیعت با عنوان “جنگل های بولا نفس می کشد” مرداد ماه سال جاری در مازندران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران این جشنواره با هدف نگاه به طبیعت از دریچه هنرهای معاصر ،معرفی اندیشه های نوین به مخاطبین عام ،توجه بیشتر به عناصر طبیعت،کشف استعدادهای نو و احیای هنرهای منطقه ای و بومی و معرفی آن در عرصه هنرهای جهانی به مدت سه روز در جنگل های بولای دودانگه ساری برپا می شود.

در این جشنواره فرصت ارایه آثار هنرهای مختلف معاصر چون کانسچوال آرت ،لندارت ،پرفورمنس آرت ، ویدئو آرت و غیره برای هنرمندان سراسر کشور به وجود خواهد آمد.

در کنار بخش اصلی این جشنواره و انجام پروژه های هنری با رویکرد های هنرهای معاصر ،برگزاری نشست ها و جلسات هنری ،بازدید از اماکن باستانی و فرهنگی منطقه ،اجرای گروه های موسیقی و دیگر فعالیت های هنری به صورت دسته جمعی توسط خانواده های بازدید کننده از دیگر برنامه هایی است که در بخش جنبی این جشنواره برنامه ریزی شده است.

به گفته مجریان این جشنواره هنرمندان متقاضی جهت شرکت آثار خود در بخش اصلی این جشنواره موظف هستنداز موادی استفاده کنند که فاقد هرگونه آثار زیست محیطی باشد.

جشنواره طبیعت روزهای ۲۰ تا ۲۲ مرداد ماه سال جاری در جنگل های بولای دودانگه شهرستان

استان مازندران برگزار می شود.

در فراخوان دست اندرکاران برگزاری این جشنواره آمده است:«درمنطقه حفاظت شده بولا در استان مازندران از معدود بازمانده های جنگلهای هیرکانی است .جنگلی که بیش از ۵۱ درصد آن منقرض شده است . جنگلی که بیش از ۷۰ درصد اکسیژن ما ایرانی ها را تولید میکند! و این جنگل قرار است آخرین نفسهایش را بکشد . اما ما میتوانیم با پهن کردن بستر هنر در پای ریشه های درختان کهن این زیست بوم صدای آنها را به دیگران برسانیم .»

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …