قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال بازگشایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از بازگشایی قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال در محدوده مرزن آباد – چالوس خبرداد.

حیدر نوروزی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : مسیر مرزن آباد به چالوس (جنوب به شمال ) آزاد راه از ساعت ۱۴ امروز با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و افزایش تراکم ترافیکی راه های ارتباطی مازندران بوی‍ژه هراز و سوادکوه به روی مسافران شمال کشور گشوده شده است.

وی گفت : بازگشایی قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال بر اساس برنامه ریزی پلیس راه برای اعمال محدودیت های ترافیکی در تعطیلات عید سعید فطر بازگشایی شده است و به همین دلیل هم به نحو خاصی تردد در آن برنامه ریزی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران توضیح داد : خط جنوب به شمال این آزاد راه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به روی مسافران ورودی به شمال کشور بویژه مازندران بازخواهد ماند ولی در روزهای تعطیلات عید سعید فطر این مسیر بسته می شود و به جای آن خط شمال به جنوب باز خواهد شد.

وی افزود : پس از تعطیلات عیدسعید فطر نیز مسیرهای رفت و برگشت این آزاد راه به روی مسافران باز خواهد بود.

قطعه چهارم آزاد راه شمال به علت غیر ایمن بودن و ریزش های پیوسته کوه در شرایط نامساعد جوی از پنجم ماه دی سال گذشته بنا به دستور رییس بنیاد مستضعفان و نیز معاون وزیر راه و شهرسازی بسته شد.

بر اساس اعلام مراجع رسمی تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی، تامین روشنایی و روکش آسفالت این مسیر ارتباطی هزینه شده است.

طرح ملی آزادراه تهران – شمال در چهار قطعه به طول مجموع ۱۲۳ کیلومتر در حال اجراست که قطعه چهارم آن در حد فاصل چالوس به مرزن آباد به بهره برداری رسیده است.

برای بهره برداری از قطعات دوم و سوم این آزاد راه به علت پیچیدگی و سخت گذربودن تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …