حضور ایران در پنج نمایشگاه گردشگری بین المللی

جمهوری اسلامی ایران طی ماه های آتی در پنج نمایشگاه بین المللی گردشگری در کشورهای ژاپن، لهستان، فرانسه، سنگاپور و ازبکستان شرکت می کند.

شرکت در نمایشگاه های گردشگری یکی از راههای معرفی جاذبه های گردشگری ایران به دنیا به شمار می رود و از طرف دیگر حضور فعالان گردشگری در این نمایشگاه ها می تواند به نوعی ایجاد کننده پل ارتباطی بین فعالان کشورهای مختلف برای همکاری در ورود گردشگران خارجی به ایران باشد.

در تقویم جهانی رویدادهای بین المللی در زمینه گردشگری، طی روزها و ماه های آینده چندین نمایشگاه در حوزه گردشگری در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد که        می تواند فرصتی برای ایران باشد آن هم در شرایطی که توافق هسته ای ایران این روزها تبدیل به مهمترین اخبار رسانه های خارجی شده و امید برای ورود گردشگران خارجی به کشور زیاد است.

یکی از این نمایشگاه ها، بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی گردشگری جاتا (jata) است که از ۳۰ شهریور تا چهارم مهر ماه در توکیوی ژاپن برگزار می شود.

سی وهفتمین نمایشگاه بین المللی تاپ رسا (TOP RESA) نیز قرار است از دوم تا پنجم مهر ماه در شهر پاریس فرانسه برگزار شود.

روزهای ششم تا هشتم مهر ماه نیز در ورشوی لهستان نمایشگاهی با عنوان تی تی ورشو (TT WARSAW) برپا می شود.

همچنین روزهای دوازدهم تا پانزدهم مهر ماه سنگاپور میزبان برگزاری نمایشگاه صنعت و بازار سیر و سفر آسیا خواهد شد.

ایران تا کنون دو سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده است.

بلافاصله پس از آن نمایشگاه جاده ابریشم در تاشکند ازبکستان برگزار می شود که بطور حتم ایران برای شرکت در این برنامه حرفی برای گفتن خواهد داشت.

هر یک از این نمایشگاه ها طی سال های اخیر بمنظور شرکت ایران در آنها و معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی کشور به سه بخش دارای اولویت تقسیم بندی شده بودند، به این معنی که سازمان میراث فرهنگی می تواند بسته به نوع برگزاری نمایشگاه و درجه اهمیت آن اقدام به شرکت در نمایشگاه کند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …