خوندی در همایش گرامیداشت یادمان قربانیان سوانح رانندگی: تا پایان سال تعداد دوربین‌های نظارتی جاده‌ای ۲ برابر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با حضور در همایش گرامیداشت یادمان قربانیان سوانح رانندگی، اجتماعی کردن مشکلات بویژه در حوزه ایمنی راه را تنها راه‌حل رفع آنها دانست و گفت: حس مسئولیت بزرگترین راهبرد افزایش ایمنی در سطح کشور به شمار می‌رود.
عباس آخوندی ضمن همدردی با مردم فرانسه در خصوص فاجعه تروریستی اخیر این کشور اعلام کرد: در آغاز صحبت‌هایم می‌خواهم همدردی کاملی با مردم فرانسه در رابطه با این رنجی که برای تعدادی از بی‌گناهان پاریس در گوشه‌ای از جهان به وجود آمده داشته باشم و با توجه به آموزه اصلی اسلامی کشورمان انزجار خودمان از این جنایتکاران را اعلام کنم.
وزیر راه و شهرسازی با تشکر از متولیان این برنامه و تمامی دست‌اندرکاران برای حفظ ایمنی در سراسر کشور اظهار امیدواری کرد: با تداوم این برنامه‌ها، دستگاه‌ها و مدیران دولتی نیز در حیطه وظایف خود مبنی بر برگزاری کمیسیون ایمنی راه‌ها در وزارت راه و همچنین تمامی استان‌ها عمل کرده و سعی بر کاهش مخاطرات جاده‌ای عمل می‌کنند.
وی با اشاره به اهمیت مبحث مدیریت جاده‌ای، سیستم الکترونیک و دوربین‌های جاده‌ای افزود: درحال حاضر تعداد ۶۵۰ دوربین نظارتی متعلق به سازمان راهداری و نیروهای پلیس در کل کشور فعال است که خوشبختانه به دنبال امضای قراردادی مبنی بر افزایش این دوربین‌ها تا یکهزار و ۸۸۰ عدد سعی در ارتقای سیستم نظارتی و ایمنی در محورهای کشور را داریم. بر اساس این قرارداد  تا پایان سال جاری یک سوم از این تعداد دوربین برابر با ۶۰۰ عدد دیگر در محورهای کشور فعال خواهند شد.
رئیس کمیسیون ایمنی راه کل کشور همچنین از کاهش روند تعداد قربانیان از ۲۵ هزار نفر تا ۱۶ هزار نفر خبر داد و گفت: با وجود این کاهش ولی تعداد فعلی نیز زیاد است که کاهش آن نیز مستلزم اجرای طرح‌های جدید خواهد بود.
آخوندی اضافه کرد: در وزارت راه و شهرسازی تاکنون اقداماتی در بخش‌های ایمنی راه‌ها، بازنگری طرح هندسی راه‌ها و مدیریت راه‌ها انجام دادیم که تلاش می‌کنیم این‌گونه اقدامات را نیز افزایش دهیم.
وزیر راه و شهرسازی ورود افراد برجسته علمی و هنری در این حوزه را امری مهم و با نتیجه‌ای شگرف دانست و خاطرنشان کرد: خوشحالم که توجه عمومی به این مسئله جلب شده و توجه به جان آحاد جامعه را در محوریت خود قرار داده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درخصوص بحث اطلاع‌رسانی در جهت اجتماعی کردن تمامی اطلاعات حوزه راه‌ بیان کرد: بدون‌ شک این اطلاعات برای وزارتخانه اختصاصی نبوده و متعلق به تمامی مردم جامعه است که با تلاش نهادهای مربوطه سعی می‌شود از طریق سامانه‌های گوناگون در اختیار ملت ایران قرار گیرد.
آخوندی در پایان ضمن اعلام حمایت از همه سازمان‌های مرتبط تأکید کرد: وزارت راه آمادگی کامل برای کمک به تمامی نهادهای مردم نهاد با هدف افزایش ایمنی راه‌ها را دارد

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …