معاون اول رئیس جمهور؛ گردشگری خارجی در ایران در طول ماه های اخیر رشد قابل توجهی داشته است

معاون اول رییس جمهوری گفت: رشد گردشگری خارجی در ایران در طول ماه های اخیر قابل توجه بوده است.

به گزارش ایرانگرد نیوز، اسحاق جهانگیری  در نشستی که پس از بازدید از طرح های توسعه و تکمیل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) انجام شد، افزود: با توجه به پیش بینی ها در خصوص استقبال روزافزون گردشگران خارجی برای سفر به ایران، لازم است علاوه بر دولت، بخش خصوصی نیز بیش از پیش در این زمینه فعال شود.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز ایران به عنوان کشوری بزرگ در منطقه و دنیای اسلام گفت: باید زیرساخت های لازم برای ایفای نقش بیشتر ایران در شرایط کنونی را فراهم کنیم که یکی از مهمترین زیرساخت ها صنعت حمل و نقل هوایی است.

جهانگیری گفت: موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و ویژگیهای جمعیتی و سایر امتیازاتی که ایران از آن برخوردار است ایجاب می کند تا زیرساخت هایی نظیر فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان اصلی ترین فرودگاه کشور و نیز فرودگاه های سایر شهرهای بزرگ هرچه سریعتر توسعه یابند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید در بخش سیاست خارجی افزایش تعامل بین المللی و معرفی چهره ای مناسب از ایران به جهانیان است، تصریح کرد: باید شرایط را برای ورود و حضور علاقه مندان به جمهوری اسلامی ایران و بازدید از جاذبه های گردشگری و زیارتی کشور هرچه بیشتر فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهوری با ابراز تاسف از اینکه طرح احداث و توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) با تاخیر و در مدت زمان طولانی انجام شد، گفت: این شرایط باعث شد تا ایران فرصت های بزرگی در رقابت با برخی از کشورهای منطقه را از دست بدهد و امروز باید تمام مساعی خود را برای جبران عقب ماندگی ها در این زمینه به کار ببندیم.

وی با اشاره به طرح های خوب تهیه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح وضع موجود و توسعه ی فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: کل ظرفیت این فرودگاه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال است که در ۶ ماه اول امسال این تعداد مسافر جابجا شده است و پیش بینی می شود که تا آخر سال به ۸ میلیون نفر برسد و این یعنی مردم به خاطر حجم بالای مسافر و محدودیت های زیرساختی، به هنگام ورود و خروج و یا بازرسی ها دچار سختی می شوند که باید از آنها عذرخواهی کرد و برای برطرف سازی محدودیت های موجود تلاش کرد.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر هماهنگی درونی میان دستگاه های مختلف برای استفاده از امکانات موجود به منظور ارائه تسهیلات بهتر به مسافران گفت: امیدواریم با اصلاحاتی که در دست اقدام است، ظرفیت موجود فرودگاه امام (ره) تا عید نوروز امسال افزایش یابد.

جهانگیری با اشاره به میزان سرمایه گذاری لازم برای احداث ترمینال سلام و ترمینال ایرانشهر که نیازمند ۱٫۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی است، گفت: دولت در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و تلاش خواهیم کرد تا هدف گذاری ۳۰ میلیون مسافر در سه سال آینده محقق شود.

وی ادامه داد: مردم باید ببینند که در برنامه زمان بندی پیش بینی شده از سوی مسئولان، کار به پایان برسد و از استاندار تهران می خواهم که در هر ۱۰۰ روز از روند اجرا و میزان پیشرفت احداث ترمینال سلام به دولت گزارش ارائه کند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین درخصوص احداث منطقه  آزاد تجاری و ویژه در کنار فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: با توجه به علاقه مندی سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه باید برخی نکات و محدودیت ها را به طور شفاف و روشن رعایت کرد.

وی همچنین از عملکرد و تلاش های دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی قدردانی و اظهار امیدواری کرد با همکاری خوب این وزارتخانه با سایر دستگاه ها هرچه سریعتر اهداف تعیین شده برای فرودگاه امام خمینی(ره) محقق شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ارائه گزارشی از طرح های توسعه و اصلاح فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: با احداث ترمینال ایرانشهر که با مشارکت بخش خارجی انجام خواهد شد، ۲۲ میلیون مسافر به ظرفیت فرودگاه امام (ره) افزایش خواهد یافت.

در این نشست که هاشمی استاندار تهران، سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی نیز حضور داشتند، مدیر شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گزارشی درباره این فرودگاه و طرح های در حال احداث ارائه کرد.

احداث ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از سال گذشته با برآورد هزینه ی ۴۵۰ میلیارد تومان آغاز شده و قرار است تا ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۵ به بهره برداری برسد.

با انتقال سفرهای زیارتی به ترمینال سلام پیش بینی می شود این ترمینال سالانه پذیرای ۵ میلیون زائر بیت ا.. الحرام و عتبات عالیات باشد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …