ایران به کانون گردشگری حلال در دنیا تبدیل می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که به استان خراسان رضوی سفر کرده است، شب گذشته و بعد از بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی و ظرفیت های موجود گردشگری در شهرهای خوشاب، جوین، جغتای و سبزوار با حضور در ستاد اسکان زائران پیاده امام رضا (ع)، در مشهد و در گفت و گو با مسئولان امر و نیز دست اندرکاران جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده رضوی از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به این زائران قرار گرفت.

مسعود سلطانی فر در این بازدید با اشاره به ظرفیت های گردشگری مذهبی در کشورمان گفت: ایران به کانون گردشگری حلال در دنیا تبدیل می شود.

او گفت: خوشبختانه تمایل گردشگران خارجی خصوصا گردشگران مذهبی برای سفر به ایران افزایش یافته به گونه ای که از ۵ میلیون گردشگر خارجی ورودی به ایران در سال گذشته دو نیم میلیون نفر آنان را زائران و گردشگران مذهبی از کشورهای مختلف دنیا تشکیل می دهند که به قصد زیارت اماکن مقدس و زیارتی ایران وارد کشورمان شده اند.

او افزود: این در حالی است که در دنیا ۳۵۰ میلیون شیعه داریم و بایستی با برنامه ریزی مناسب و تامین زیرساخت ها بتوان زمینه ورود سالانه میلیون ها گردشگر مسلمان و شیعه به ایران را فراهم کرد کما اینکه بر اساس سند چشم انداز افق ۲۰ ساله نظام، ایران باید در سال ۱۴۰۴ میزبان ۲۰ میلیون گردشگر خارجی باشد.

سلطانی فر در ادامه گفت: گردشگران مذهبی که به ایران سفر می کنند به شهرهای مشهد، قم و شیراز سفر می کنند که البته بیشتر آن ها به مشهد مقدس مشرف می شوند.

معاون رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود با اشاره به افزایش رضایت گردشگران خارجی از سفر به ایران گفت: خوشبختانه میزان رضایت گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند از میزبانی، امنیت و امکانات موجود در ایران افزایش یافته که این افزایش رضایت می تواند باعث توسعه گردشگری و افزایش جذب گردشگر شود چراکه بر اساس آمار ارائه شده هر گردشگری که با رضایت به وطن خود بازگردد می تواند باعث تشویق ۸تا۷ گردشگر دیگر برای سفر به آن کشور شود.

سلطانی فر در ادامه گفت: ایران کشوری است که به واسطه وجود اماکن مقدس در سه شهر مشهد، قم و شیراز همواره مورد توجه گردشگران مذهبی و مسلمانان و شیعیان دنیا قرار داشته و این در حالی است که در کنار ظرفیت های مذهبی وجود اماکن فرهنگی و تاریخی و طبیعت بکر و زیبای ایران و نقاط دیدنی و جذاب مانند کویر لوت و کویر مرکزی باعث شده تا شاهد افزایش تمایل گردشگران خارجی برای سفر به ایران باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه صحبت های خود به حضور هزاران زائر به پای پیاده در مشهد و همزمان با دهه آخر ماه صفر اشاره کرد و افزود: این یک حرکت بزرگ و ارزشمند است که باید زمینه سازی برای ارائه خدمات رسانی هرچه بیشتر به این زائرین فراهم شود.

سلطانی فر افزود: باید بهترین خدمات به زائرینی که به مشهد مقدس مشرف می شوند ارائه گردد چراکه آنان در حقیقت زائران و مهمانان علی بن موسی الرضا (ع)، هستند.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …