هوای تهران سالم است

محمدرستگاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:

براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز، در شرایط سالم گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون، نسبت به روز گذشته با ۴ عدد کاهش همچنان در حد مجاز بوده و بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته است.

رستگاری با اشاره به افزایش میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن از به ۲۵ به ۲۶نسبت به روز گذشته تصریح کرد: میزان غلظت ذرات کمتر از ۱۰ میکرون نیز از ۴۶ به ۳۳کاهش یافته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاه های فرمانداری شهر ری و پارک قائم با شاخص اعداد ۱۴۲و ۱۲۷ (ناسالم) آلوده ترین نقاط جوی تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

رستگاری افزود: ایستگاه های پاسداران، شهرداری منطقه دو و گلبرگ نیز به ترتیب با شاخص اعداد ۴۳، ۴۴ و ۴۷ پاک ترین نقاط جوی شهر تهران در این مدت بودند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …