استقبال از مشاوره و سرمایه گذاری اسپانیایی ها در صنعت گردشگری ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره مندی از امکان  مشاوره و سرمایه گذاری اسپانیا در ایران را یکی از گام  های توسعه صنعت گردشگری کشور مطرح کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در دیدار با «مورا تینیوس» وزیر اسبق امور خارجه کشور اسپانیا گفت: روابط حسنه دو کشور ایران و اسپانیا با دارا بودن منطق و عقلانیت همواره با تداوم و توسعه سیاسی- تجاری همراه بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای قابل توجه دیدار هیات اخیر اسپانیا از کشورمان گفت: در پی افزایش تعاملات بین المللی در ایران، آمادگی جذب هر گونه همکاری، کسب مشاوره و دریافت ایده ها در زمینه توسعه زیرساخت ها، آموزش و به روزرسانی خدمات گردشگری هستیم و می توانیم مقدمات حضور افراد متقاضی در کشور را فراهم آوریم.

رحمانی موحد ادامه داد: نظر به جایگاه و موقعیت کشور اسپانیا در اروپا اعتقاد داریم که می توانیم با تعریف بسته های همکاری مشخص، موفقیت های قابل توجهی را به ارمغان آوریم.

وی  در ادامه به تشریح راهبردهای صنعت گردشگری کشور پرداخت و گفت: سه راهبرد اصلی تعیین شده صنعت گردشگری ایران عبارت است از «جذب حداکثری گردشگران ورودی»، «ساماندهی و توسعه گردشگری داخلی» و نیز «استفاده از فناوری و اطلاعات در توسعه گردشگری»  به همراه توجه به آموزش و توسعه منابع انسانی ؛ لذا بر این اساس درخواست ها و پیشنهادهای ارائه شده در راستای همکاری های گردشگری بررسی می شود.

رحمانی موحد با بیان اینکه ۲۵ درصد از خاک ایران را بیابان و کویرهای زیبا تشکیل داده است؛ گفت: این ظرفیت به همراه شهرهای تاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی از علایق اروپاییان به شمار می آید که می توان با برنامه ریزی صحیح از آن بهره مند شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از تاریخ ۱۶ لغایت ۱۹ فوریه ۲۰۱۶ گفت: انتظار ما این است که طبق وعده وزیر گردشگری اسپانیا که در سفر اخیر به تهران اعلام آمادگی نموده بود؛ شاهد حضور قوی بخش گردشگری اسپانیا در نمایشگاه و همکاری شایسته دو کشور در معرفی ظرفیت های و بسترهای همکاری موجود باشیم.
همچنین در این دیدار «مورا تینیوس» وزیر اسبق امور خارجه کشور اسپانیا و مشاور وزیر فعلی این کشور نیز گفت: ایران دارای ظرفیت ها و داشته های فرهنگی، طبیعی و تاریخی وسیع و قابل توجهی است که می توان ازاین امکان با برنامه ریزی صحیح و تقویت همکاری های بین المللی بهره برداری نمود.
وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین نیازهای صنعت گردشگری ایران در حال حاضر تامین زیرساخت های مورد نیاز به شمار می آید؛ افزود: ما آمادگی داریم در زمینه سرمایه گذاری این حوزه شامل مراکز اقامتی، تفریحی، حمل و نقل و … همکاری نماییم و با برگزاری دوره های آموزشی در تقویت داشته های موجود یاری رسانیم.
مورا تینیوس همچنین ضمن اشاره به تولید ناخالص ۵۰ درصدی کشور اسپانیا از صنعت گردشگری و نیز آگاهی از راهبردهای توسعه صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران نسبت به انجام هر گونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی نمود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …