رییس سازمان سینمایی : صداها در ذهن مردم ماندگار هستند/جشنواره فیلم فجر نوروز سینمای ایران است

رئیس سازمان سینمایی گفت:جشنواره فیلم فجر جشن سینمای ایران و نوروز سینمای ایران است. دلم می خواهد فقط کسانی که به مسابقه راه پیدا کردند و کسانی که می خواهند سیمرغ بگیرند سهمی از آن نداشته باشند و این جشنواره شامل همه باشد .

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلیل از هنرمندان دوبله گفت: خوشحالم از این که یکی از آرزوهایمان تحقق پیدا کرد زیرا در جشنواره فیلم فجر معمولا عوامل فیلم ها دیده می شوند. یعنی کارگردانان، تهیه کننده ها و بازیگران .اما بخش های بسیار مهمی هم وجود دارد که سینمای ایران را به وجود آوردند و بخشی از فرهنگ این کشور هستند اما به خوبی دیده نمی شوند و اگر این جشنواره ها را برگزار می کنیم به دلیل حضور آنهاست .
وی ادامه داد: ما باید شماها را ببینیم زیرا شماخاطره های ماندگار این روزگارهستید. به همه شما آفرین میگوییم مخصوصا  به آقای حیدری که چنین فضایی را فراهم کردند.
ایوبی با بیان اینکه من با انجمن شما هم سن هستم بیان کرد: من معتقدم در این دنیا حتی دو نفر وجود ندارند که صدایشان مانند هم باشد اما می تواند شبیه هم باشد. صدا مثل اثر انگشت است و همه را می توان از صداهایشان شناخت. صداهای ماندگار ایران را هزاران بار اگر بشنویم خسته نمی شنویم.  صدا در ادبیات های مختلف جایگاه مهمی دارد. صدا یعنی هویت و شخصیت همه آن چه که یک فرد را از دیگران متمایز می کند. حتی رای، کلمه رای که در فرانسه به آن ووا می گویند به معنی صدا.صداها در ذهن خاطره مردم ماندگار هستند. چه دیده شوید چه نشوید چه تجلیل برگزار شود چه نشود شما در خاطره این ملت هستید.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: از این که در آستانه جشنواره فیلم فجر این افتخار نصیب ما شد که محفل کوچکی را بوجود آوریم خوشحالیم اما شان شما به مراتب بیش از این است و از این که فرصتی فراهم شد تا صداهای شما دوباره شینده شود خیلی خوشحالم.
ایوبی همچنین گفت:جشنواره فیلم فجر جشن سینمای ایران و نوروز سینمای ایران است. دلم می خواهد فقط کسانی که به مسابقه راه پیدا کردند و کسانی که می خواهند سیمرغ بگیرند سهمی از آن نداشته باشند و این جشنواره شامل همه باشد .
وی ادامه داد: ما به سینمای ایران افتخار می کنیم و می گوییم سینمای ایران صدای متفاوتی دارد و به همه کسانی که فیلمشان انتخاب نشد می گویم که اگر جشنواره فیلم فجر برگزار می شود به خاطر حضور همه آنهاست. باید فیلم به جشنواره بیاید و ثبت شود تا جشنواره برگزار شود بنابراین حتی آنهایی که راه نیافتند بخشی از جشنواره فیلم فجر هستند.
رئیس سازمان سینمایی همچنین گفت: امیدوارم روزهای خوبی در ایام فجر داشته باشیم . امسال هم سال پرشکوهی تری برای سینمای ما باشد.سنم به اندازه انجمن شماست افتخار این را داشتم که در این شب با شما باشم.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …