آیین افتتاح موزه کتاب و رونمایی از مجموعه تصویری ایران برگزار شد

آیین افتتاح موزه کتاب و میراث مستند ایران همراه با رونمایی از مجموعه تصویری ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش ایرانگرد نیوز مراسم افتتاح موزه کتاب و میراث مستند ایران و همچنین رونمایی از مجموعه تصویری ایران صبح امروز ۲۴ بهمن ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و علی اکبر صالحی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی در مرکز همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد.

یادآور می شود، مجموعه تصویری ایران حاوی بیش از ۴۲۰ فریم عکس است که در طول چهار دهه گذشته توسط یک تیم عکاسی حرفه ای با اشراف و مدیریت کامران قاجار، از میراث فرهنگی، طبیعی، محیط زیست، آداب رسوم و آئین ها، مشاغل و مسائل اجتماعی عکاسی شده است.

در این مجموعه بیش از ۳۱ هزار اسلاید و قطعه فیلم بی نظیر قبل از انقلاب اسلامی نیز وجود دارد، این مجموعه در فهرست ملی حافظه جهانی ثبت شده است که لوح ثبتی آن در این مراسم به مرکز اسناد و کتابخانه ملی اهداء شد.

همچنین موزه کتاب با هدف آگاه سازی جامعه از وجود گنجینه میراث مستند، معرفی آرشیو ملی ایران، اشاعه فرهنگ و تمدن غنی ایران، اعتلای جایگاه مفاخر جامعه و صیانت از آنها که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران ایجاد شده است، امروز افتتاح شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …