برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته؛ “خانه ایرانی”

خانه ایرانی” زمینه و “تم” اصلی این دوره از نمایشگاه گردشگری است که با استعاره از خانه های ایرانی به عنوان یکی از سرمایه های ارزشمند گردشگری کشورمان و با هدف ترویج و تبلیغ این سرمایه بی بدیل، با الگوگیری از خانه ایرانی در پوستر و غرفه سازی سالن ایران مورد استفاده قرار گرفته است، همچنین این نمایشگاه با شعار میهمان ما باشید برگزار می شود.

به گزارش ایرانگرد نیوز در نشست خبری نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپا خواهد شد، با حضور علی باقر نعمتی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، فرهاد امینیان مجری برگزاری نمایشگاه و حمید ضیایی پرور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

نعمتی در این نشست که صبح امروز ۲۵ بهمن ماه در معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: این نمایشگاه به عنوان مهمترین رویداد گردشگری کشور با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و توسط بخش خصوصی برگزار می شود و نمایشگاه امسال چند ویژگی خاص نسبت به نمایشگاه سال گذشته دارد.

وی ادامه داد: “خانه ایرانی” زمینه و “تم” اصلی این دوره از نمایشگاه گردشگری است که با استعاره از خانه های ایرانی به عنوان یکی از سرمایه های ارزشمند گردشگری کشورمان و با هدف ترویج و تبلیغ این سرمایه بی بدیل، با الگوگیری از خانه ایرانی در پوستر و غرفه سازی سالن ایران مورد استفاده قرار گرفته است، همچنین این نمایشگاه با شعار میهمان ما باشید برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری ادامه داد: در پی تلاشهای که دولت تدبیر و امید در راستای گسترش و توسعه صنعت گردشگری داشته است و همچنین فضای مثبت بین المللی که در چند ماه اخیر به وجود آمده است، پس از اعلام فراخوان نمایشگاه، استقبال چشمگیری را از سوی بخش خصوصی برای حضور در این رویداد بین المللی شاهد بودیم، با توجه به این استقبال گسترده ما در پی افزایش تعداد سالنها بودیم اما به دلیل برگزاری همزمان دو رویداد نمایشگاهی دیگر در همین تاریخ، تنها امکان افزایش ۲ سالن برای ما فراهم شد.

نعمتی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، ۳ همایش تخصصی، گردشگری حلال در روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه، گردشگری سلامت ۳۰ بهمن ماه و همایش نفش غذا در صنعت گردشگری روز پنج شنبه ۲۹ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در سالن صدف محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سافانوف رئیس گردشگری فدرال روسیه و همچنین وزیر گردشگری یونان که به منظور شرکت در نمایشگاه به ایران سفر خواهند کرد، برگزار می شود.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، نشست ها و دیدارهای تخصصی هیات‌های خارجی با فعالان بخش خصوصی گردشگری کشورمان و همچنین مسئولین گردشگری ایران برگزار می شود.

حضور گسترده کشورهای خارجی در نهمین دوره نمایشگاه


در ادامه این نشست فرهاد امینیان مجری برگزاری نهمین دوره نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته با بیان اینکه، این دوره از نمایشگاه از نظر کمی و کیفی روند رو به رشدی را داشته است، گفت: بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ برای عموم علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری امکانپذیر است.

وی ادامه داد: نهمین دوره از نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در ۳۲ هزار متر فضای سرپوشیده و ۹ سالن برگزار می شود که این متراژ در مقایسه با سال گذشته که ۲۵ هزار متر مربع بود افزایش ۲۴ درصدی داشته است، متراژ اختصاص داده شده به شرکت کنندگان داخلی ۱۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع است و همچنین ۹۰۰ مترمربع به شرکتها و موسسات خارجی اختصاص یافته است.

امینیان تصریح کرد: فضای اختصاص داده شده به کشورهای خارجی، ۱۲۰ درصد افزایش داشته است، همچنین ۴۱۴ شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند.

مجری برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری اضافه کرد: کشورهای یونان، روسیه، آذربایجان، ترکیه، اسپانیا، فرانسه، تایلند، کره جنوبی، سوریه، عراق، تونس، مالزی، قبرس، ایتالیا، امارات متحده عربی و اوگاندا در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

وی اضافه کرد: براساس تقسیم بندی صورت گرفته، سالن ۳۸ به سالن ایران و تمامی استانها اختصاص یافته است، همچنین سالن ۳۸a صنایع دستی، سالن ۳۵ خانه های تاریخی، سالن ۴۰ و ۴۴b  دفاتر خدمات گردشگری، سالن ۳۱a , 31b بخش بین الملل، سالن b44 هتلداری و اکوتوریسم و سال ۴۱b گردشگری سلامت اختصاص یافته است.

امینیان افزود: بیش از ۸۰ درصد نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته توسط بخش خصوصی شکل گرفته است و فقط سالن استانها توسط ادارات کل میراث فرهنگی ۳۱ استان برپا می شود.

مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: ما تلاش می کنیم تا نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته به عنوان بزرگترین نمایشگاه در منطقه شناخته شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه بیشترین استقبال از سوی شرکتهای خدمات مسافرتی صورت گرفت و هیچ محدودیتی ، جز عدم تخلف، برای حضور این شرکتها وجود نداشت.

امینیان با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حمایت معنوی و تشویق بخش خصوصی و سرمایه گذاران در برگزاری این نمایشگاه نقش و جایگاه مهمی داشته است، یادآور شد: حضور سازمان باعث ارتقای کمی و کیفی نمایشگاه در ۲ سال اخیر بوده است.

مجری برگزاری نمایشگاه افزود: سالنی که برای حضور استانها در نظر گرفته شده است با توجه به “تم” “خانه ایرانی” با دقت و ظرافت خاصی غرفه چینی و آماده سازی شده است چراکه این سالن تمامیت کشورمان و تمامی آئین ها، رسوم، تاریخ و جاذبه های گردشگری استانها را در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …