تهران رنگ و بوی هنر گرفت/ مردم برای عکاسی دست به کار شدند

به گزارش ایرانگرد نیوز  این روزهای بهاری اگر فرصتی برای گشت و گذار در تهران داشته باشید با مجسمه‌هایی رو به رو می‌شوید که فضای شهر را متفاوت کرده‌اند. این آثار که توسط هنرمندان و با فراخوان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خلق و در سطح پایتخت نصب شده‌اند جلب توجه خیلی از پایتخت‌نشینان و گردشگرانی را که نوروز به تهران آمده‌اند، کرده‌اند.

 

 

و اما ماجرا از این قرار بوده که از اسفندماه سال ٩۴ آثار نقاشی دیواری، مجسمه‌های شهری، طراحی‌های گرافیکی و هنرهای محیطی به سطح شهر تهران آمدند تا شهر تهران را در جشن نوروز سال ۱۳۹۵ مهیا کنند.

 

 

رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) در بخش‌های مجسمه، هنرهای محیطی، گرافیک، نقاشی دیواری و تخم‌مرغ‌های نوروزی همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار می‌شود و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

 

 

در این طرح هنرمندان رشته‌های هنری به ویژه هنرمندان تجسمی با ارائه ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و پیشنهادی خود در این رویداد هنری مشارکت کرده‌اند.

 

هدف از برگزاری رویداد هنری «بهارستان» به گفته عیسی علیزاده مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، همراهی هنرمندان با شهروندان در ایجاد نشاط و پویایی در محیط شهری در ایام عید نوروز است.

 

 

در بخش مجسمه‌سازی و هنرهای محیطی ۱۶٠هنرمند آثار خود را در خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش، بلوار کشاورز و خیابان انقلاب حد فاصل میدان فردوسی تا میدان انقلاب ارائه کرده‌اند. همچنین بخش تخم مرغ‌های نوروزی نیز با حضور ٢۴٠ هنرمند در بوستان‌های نوروز، باغ فردوس، پارک شهر، پارک ملت و پارک لاله انجام شده است.

 

 

اما مهمترین تمایز رویداد هنری «بهارستان»، رویکرد تعاملی هنرمند با شهروند در خلق اثر است. بر همین اساس رویداد «بهارستان» برای مشارکت هرچه بیشتر شهروندان با آثار سالانه هنرهای شهری بهار تهران فراخوان عکاسی داده و شهروندان می‌توانند با آثار سالانه «بهارستان» سلفی بگیرید و در این مسابقه شرکت کنند.

 

 

این مسابقه هنری در دو بخش سلفی (عمومی) و بخش حرفه‌ای برگزار می‌شود. بخش عمومی، شامل عکس‌های سلفی با المان‌های محیطی نوروز در سطح شهر تهران اعم از حجم‌های شهری ویژه نوروز، نقاشی‌های دیواری و تخم مرغ‌های رنگی سطح شهر تهران می‌شود.

 

 

علاقمندان برای ارسال عکس سلفی می‌توانند در اینستاگرام شخصی شرکت‌کنندگان با هشتگ «بهارستان ۹۵#» یا «بهارستان ۹۵#» و تگ کردن صفحه اینستاگرام بهارستان ۹۵ به آدرس @بهارستان۹۵، اقدام کنند. ذکر نام و نام خانوادگی در زیر عکس‌ها الزامی است.

 

 

همچنین ارسال عکس سلفی به صورت دایرکت برای صفحه اینستاگرام بهارستان ۹۵ به آدرس @بهارستان۹۵ و همچنین ارسال عکس سلفی به صورت فایل روی سایت سازمان زیباسازی www.zibasazi.ir، بخش مختص فراخوان عکاسی بهارستان ۹۵ نیز فراهم است.

 

دبیری بخش هنری طرح «بهارستان» برعهده علیرضا فاضلی است و کورش گلناری، محمد سالاریان، سهند حسامیان، مجید حقیقی و محمدرضا یزدی هیأت انتخاب و داوران این بخش از رویداد هنری «بهارستان» بوده اند.

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …