رشد ۱۰ درصدی سفر و اقامت در کل کشور در تعطیلات نوروز ۹۵

با وجود کاهش دما و بارش باران و برف در بسیاری از نقاط کشور، شاهد رشد ۱۰ درصدی سفرها و اقامت ها در کل کشور بودیم، همچنین در تعطیلات نوروز ۹۵، مردم مقاصد متنوع تری را نسبت به سالهای گذشته برای سفر انتخاب کردند.

مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شب گذشته ۱۴ فروردین ماه با حضور در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از تلاشها و خدمات، ۱۸ دستگاه عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر در ایام تعطیلات نوروز ۹۵ گفت: امسال شاهد همگرایی و هماهنگی کامل بین دستگاههای عضو ستاد در تعطیلات نوروز بودیم، همچنین در این ایام، تعامل و همکاری مردم با مسئولین و عوامل خدمت رسان بسیار قابل توجه بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: با وجود کاهش دما و بارش باران و برف در بسیاری از نقاط کشور، شاهد رشد ۱۰ درصدی سفرها و اقامت ها در کل کشور بودیم، همچنین در تعطیلات نوروز ۹۵، مردم مقاصد متنوع تری را نسبت به سالهای گذشته برای سفر انتخاب کردند.

معاون رئیس جمهور در ادامه به افزایش ۵۵ درصدی بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به وظایف و مسئولیتهایی که بر عهده دارد، حدود ۵۴ هزار مورد نظارت بر عملکرد اماکن اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و واحدهای پذیرایی را در تعطیلات نوروز ۹۵ به انجام رسانده است.

وی تصریح کرد: این تعداد نظارت انجام شده، منجر به تعطیلی و یا تعلیق فعالیت ۵۵ مرکز اقامتی، ۲۶ دفتر خدمات مسافرتی و ۶۱ واحد پذیرایی شد، این در حالی است که حجم تخلفات صورت گرفته نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته است.

سلطانی فر گفت: براساس آمارهای موجود، ۸ درصد از اقامت ها در هتل ها و هتل آپارتمان ها، ۳۸ درصد در کمپ های موقت، ۲۰ درصد در مراکز اقامتی آموزش و پروررش و مدارس و ۵ درصد در خانه مسافرها بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: ایجاد امکانات اقامتی برای همه سطوح جامعه در ایام پرحجم سفرهای داخلی از وظایف این سازمان است و بر همین اساس با هماهنگی های صورت گرفته با سایر دستگاهها در ایام تابستان سال جاری و نوروز سال ۹۶ تعداد کمپ ها و سطح خدمات به مسافران نسبت به نوروز ۹۵ افزایش خواهد یافت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ساماندهی مکانی و زمانی سفرهای داخلی از جمله برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، افزود: سفر در کشور ما گران نیست و سفرهای ارزان قیمت در تمام کشورها در دوران کم حجم سفر به گردشگران و مسافران ارائه می شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …