شهردار تهران: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب ۱۴ اردیبهشت افتتاح می شود

شهردار تهران گفت: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب چهاردهم اردیبهشت ماه همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، افتتاح می شود.

به گزارش ایرانگرد نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، محمدباقر قالیباف در جریان بازدید از روند تکمیل خط مترو مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، این مجموعه نمایشگاهی همزمان با آغاز بکار نمایشگاه بین المللی کتاب افتتاح می شود.
وی در خصوص تکمیل پروژه خط و ایستگاه مترو شهر آفتاب نیز اظهار کرد: پروژه ایستگاه مترو مجموعه نمایشگاهی آفتاب نیز هفته آینده به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.
قالیباف افزود: ایستگاه مترو شهر آفتاب، بزرگترین ایستگاه مترو پایتخت است که به دلیل ظرفیت بالای جابجایی مسافر در ساعات پیک، ایستگاه مترو شهر آفتاب در حدود سه برابر سایر ایستگاه های شهر تهران طراحی و احداث شده است.
به گفته شهردار تهران، در کنار این خط مترو، سرویس های اتوبوس، تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی برای جابجایی شهروندان برقرار و سایر خدمات مورد نیاز شهروندان نیز تامین شده است.
هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران نیز دراین بازدید با ارائه گزارشی از روند ساخت خط و ایستگاه مترو شهر آفتاب گفت: ایستگاه مترو شهر آفتاب تا پایان هفته جاری آماده افتتاح خواهد شد.
ایستگاه مترو شهر آفتاب باهدف تردد به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و در انتهای مسیر فاز نخست خط مترو تهران – پرند احداث شده است.
مسافران ناوگان مترو تهران می توانند در ایستگاه های تقاطعی خطوط مختلف با تغییر مسیر حرکت به خط یک و در نهایت ایستگاه مترو شهرآفتاب به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب دسترسی داشته باشند.
مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با حدود ۱۳۸هکتار وسعت در مجاورت مرقد مطهر امام راحل واقع شده است.
این مجموعه قرار است به عنوان محل برگزاری نمایشگاههای بین المللی تهران مورد استفاده قرار گیرد.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …