بزرگترین مجموعه تفریحی ورزشی غرب استان تهران افتتاح شد

بزرگترین مجموعه تفریحی ورزشی در غرب استان تهران با عنوان پارک آبی ساحل خلیج فارس در شهرستان ملارد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

به گزارش ایرانگرد نیوز مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در مراسم بهره برداری از فاز دوم مجموعه ورزشی فرهنگی پارک آبی ساحل خلیج فارس در شهرستان ملارد افزود: یکی از مصادیق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی و زمینه سازی برای توسعه و رونق فعالیت های اقتصادی کشور، جذب سرمایه های بخش خصوصی است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: رویکرد اصلی دولت یازدهم برای تحقق این شعار محوری، بهره گیری از توان و سرمایه بخش خصوصی برای اجرای پروژه های زیرساختی در حوزه های مختلف از جمله صنعت گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: کشور ایران دارای ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف صنعت گردشگری از جمله جاذبه های زیارتی، سیاحتی، علمی، تاریخی و طبیعی است که سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از این ظرفیت ها نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.

به گفته سلطانی فر، براساس برنامه ششم و هفتم توسعه کشور، باید تا سال ۱۴۰۴ زمینه ورود ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور فراهم شود که تحقق این مهم با بهره گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی امکانپذیر است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حال حاضر، یک هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی در حوزه تاسیسات اقامتی و گردشگری در نقاط مختلف کشور درحال اجراست.

معاون رئیس جمهور افزود: درآمد صنعت گردشگری در دنیا در بخش تفریحات و سرگرمی بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است که ایران اسلامی باید با توجه به قابلیت هایی که دارد سهم خود را از این درآمد افزایش دهد.

یادآور می شود،در این مراسم، فاز دوم مجموعه بزرگ فرهنگی، ورزشی پارک آبی خلیج فارس با مساحت ۴۵ هزار متر مربع در شهرستان ملارد به بهره برداری رسید.

این پروژه با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در پنج فاز اجرا می شود که تاکنون دو فاز آن به بهره برداری رسیده است.

فازهای سوم، چهارم و پنجم این پروژه ورزشی نیز تا پایان سال چاری به بهره برداری می رسد.
این آئین با حضور معاون امور بین الملل و اقتصادی استاندار تهران، فرماندار شهرستان کرج، فرماندار ملارد و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان ملارد برگزار شد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …