پرتره محمدعلی کشاورز و غلامحسین امیرخانی رونمایی شد

به گزارش ایرانگرد نیوز در ادامه رونمایی از پرتره های مشاهیر بزرگ فرهنگ و هنر ایران، هیوا پاشایی نقاش و طراح برای اولین بار در ایران اقدام به خلق دو پرتره دیگر از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر کرد که در همین راستا با حضور محمدعلی کشاور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در مجتمع فرهنگی سینمایی پردیس ملت از پرتره وی و غلامحسین امیرخانی خطاط و خوشنویس صاحب نام ایران یکشنبه دوم خرداد ماه رونمایی شد.

 

وی با استفاده از تکنیکی در قالب هنر «تکستایل آرت» با روبان های پارچه ای رنگی ضد آب، اشعه و دارای دوام زیاد، مشابه تاش های قلم نقاشی بر اساس نقشه از پیش طراحی شده تا کنون ۱۸ پرتره از نام آوران ایرانی را در معرض دید عموم قرار داده است.

 

در ابتدای این مراسم هیوا پاشایی با تشکر از تمام کسانی که او را در این مسیر یاری کرده اند، عنوان کرد: وقتی که مدیریت فرهنگسرای ابن سینا ساخت این دو پرتره را به من پیشنهاد داد بسیار خوشحال شدم. محمدعلی کشاور و غلامحسین امیرخانی جزو چهره های ماندگار میلیون ها ایرانی هستند.

 

وی افزود: بازی استاد کشاورز در فیلم «هزاردستان» و «مادر» خاطره ای بزرگ از زندگی ماست و هیچ وقت سکانس های بازی او که گویای فرهنگ ایرانی است فراموش نمی شود. غلامحسین امیرخانی نیز در خوشنویسی جزو بزرگان عرصه هنرهای تجسمی است. از این رو بسیار خوشحالم که به عنوان یک هنرمند ایرانی امروز از پرتره این دو بزرگوار رونمایی می شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …