توسعه گردشگری راهکار مهم تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است/ شاهد رغبت و همکاری همه دست اندرکاران برای توسعه گردشگری هستیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان “اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل”  گفت: توسعه گردشگری راهکار مهم تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایرانگرد نیوز، مسعود سلطانی فر با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری که در مشهد مقدس برگزار شد افزود: خوشبختانه هرچه جلوتر می رویم شاهد یک اشتیاق عمومی و همکاری از سوی همه دست اندرکاران و رغبت از سوی آنان برای توسعه گردشگری هستیم.

وی گفت: در حرکت روبه جلویی که انجام داده ایم خاکریزها را یکی یکی رد کرده وبه زمین هموار داریم می رسیم و شاهد بستر مناسب برای رشد و توسعه گردشگری در ایران هستیم.

وی گفت: یکی از مهمترین ظرفیت های گردشگری در ایران گردشگری حلال است و اگرچه ۳۷ سال است که در این حوزه به گردشگران خدمات می دهیم اما باید از این ظرفیت به نحو مطلوبتری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ایران به سبب وجود برخورداری از شهرهایی مانند مشهد، قم وشیراز این ظرفیت را دارد افزود: باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه گردشگری قدم های بسیار خوبی را برداشته ایم اضافه کرد: نقطه شروع کشورهای موفق در حوزه گردشگری تلقی می شویم.

وی با بیان اینکه در دنیا یک ظرفیت بزرگ ۶۵۰۰ میلیارد دلاری در حوزه تفریحات وجود دارد افزود: در این میان سهم گردشگری در دنیا ۱۵۰۰ میلیارد دلار است که باز در این میان سهم گردشگری حلال ۱۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود که با توجه به درآمد ۷٫۵ میلیارد دلاری ایران از محل جذب گردشگران خارجی می توان گفت نیمی از درآمد ایران از محل گردشگری مذهبی و گردشگری حلال است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم با توجه به جذب گردشگران مسلمان و توسعه گردشگری حلال می توانیم به بیش از آنچه در سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام یعنی جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۴ است دست یابیم.

دکتر سلطانی فر به ظرفیت های مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: در آستانه برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ هستیم که البته دو هفته پیش نیز مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی مشهد به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ ها در این شهر برگزار شد و امیدوارم از این طریق بتوانیم ذره ای از تعهد و دینی که نسبت به این شهر به عنوان گوشه ای زیبا از بهشت داریم ادا کنیم.

وی در پایان صحبت های خود از تمامی افرادی که در جشنواره مشارکت ملی گردشگری شرکت کرده اند تشکر و قدر دانی کرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …