معاون میراث فرهنگی: نشست جهانی صنایع دستی فرصتی برای توجه به صنایع سبز و توسعه پایدار است

معاون  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: نشست جهانی شورای صنایع دستی فرصتی کم نظیر برای گفت وگو، صلح، همبستگی، احترام به یکدیگر، توجه به صنایع سبز، رویکرد به توسعه پایدار، توسعه جوامع محلی و فقرزدایی است.

به گزارش ایرنگرد نیوز ، بهمن نامور مطلق در آیین گشایش اجلاس جهانی شورای صنایع دستی در اصفهان افزود: نشست جهانی صنایع دستی که در سایه برجام در اصفهان درحال برگزاری است، رخدادی مهم است که هنرهای دستی کشور را وارد دوره ای تازه از تحول می کند.
وی ادامه داد: حضور هنرمندان سراسر دنیا چشم انداز امیدوار کننده برای هنرمندان صنایع دستی و بهبود وضعیت این هنر صنعت ترسیم می کند.
نامور مطلق اضافه کرد: انسان بحران زده امروز نیازمند تجدید نظر در منش خویش و برون رفت از مخاطرات روز است لذا توجه به گفتمان های معنویت، انسانیت و تجدید نظر در الگوهای تولید و مصرف و سبک زندگی در این دوره یک ضرورت است .
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: شورای جهانی صنایع دستی بیش از هر زمان، مسئولیتی مهم را برعهده دارد که از جمله آن می توان به طراحی آینده بهتر برای میلیون ها هنرمند سراسر دنیا و ایجاد رقابتی سازنده در بازار صنایع دستی جهان اشاره کرد .
نشست بین المللی شورای جهانی صنایع دستی صبح یکشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیسان جهانی صنایع دستی در اصفهان گشایش یافت.
در این همایش حدود ۲۰۰ نفر از شخصیت های بین المللی از ۹۰ کشور حضور دارند.
همچنین در حاشیه برگزاری این اجلاس ۱۰ نشان دست خلاق به ۱۰ هنرمند صنایع دستی اهدا می شود.
برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با عنوان ‘سیمرغ’ در فضای کاخ چهلستون، همایش ‘ تکنولوژی های نوین و آینده صنایع دستی’ و کارگاه تخصصی بررسی تجارب کشورهای مختلف در حوزه رنگرزی با حضور کارشناسان خارجی از دیگر برنامه های این اجلاس چهار روزه است.
شورای جهانی صنایع دستی یکی از سازمان های زیر مجموعه یونسکو است که ایران حدود ۵۰ سال است در آن عضویت دارد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …