رئیس صندوق احیا: ۷۰ بنای تاریخی تا پایان سال واگذار می شود

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: با پنج بنای جدید واگذار شده در مزایده روز گذشته، ۷۰ بنای تاریخی دیگر تا پایان سال برای مرمت و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار می شود.

محمدرضا پوینده روز دوشنبه ضمن دیدار از غرفه ایرنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کشور اظهار کرد: ما در قالب ماده ۲۷ اقتصاد مقاومتی که مورد نظر مقام معظم رهبری نیز هست، در نظر داریم ۱۱۰ بنا را تا پایان سال جاری برای مرمت و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی افزود: بیش از ۳۰ بنا تاکنون توسط این صندوق به بخش خصوصی واگذار شده و حدود ۷۰ بنا نیز تا پایان سال برای واگذاری هدف گذاری شده است، ولی در مجموع انجام این واگذاری ها روند سخت و نفسگیری دارد و مسئولیت سنگینی به همراه خواهد داشت.

** واگذاری کاروانسراهای مهر، جعفرزاده، کوهاب
پوینده عنوان کرد: کاروانسراهای مهر و جعفرزاده سبزوار، کوهاب نطنز، خانه حیرانی یزد و خانه خادم باشی اردبیل برندگان مزایده دیروز صندوق احیا بودند که از میان شرکت کنندگان توانستند نظر هیات امنا را برای به عهده گرفتن این مسئولیت جلب کنند.
وی ادامه داد: صندوق احیا ظرفیت هایی دارد که باید به مردم و مسئولان معرفی شوند؛ باید به سمتی برویم که هم مردم و هم برندهای مطرح که تمایل دارند در اقتصاد گردشگری نقش ایفا کنند را به خود جذب کنیم.
پوینده گفت: برای معرفی بهتر ظرفیت های این صندوق در اذهان عمومی، از قدرت رسانه ها ، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و عمومی و همچنین فراهم کردن زمینه همکاری های بین بخشی و بین دستگاهی استفاده می کنیم.

** سرنوشت عمارت مسعودیه منتظر حکم حقوقی
مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر سرنوشت نهایی عمارت مسعودیه نیز تصریح کرد: دیروز جلسه آخر دادگاه عمارت مسعودیه، در شعبه ۲۰مجتمع شهید بهشتی تهران با حضور نمایندگان و وکلای شرکت عظام و صندوق احیا برگزار شد که در آن، توضیحات فنی کارشناسان و گزارش ها از تخلفات مورد ارزیابی قرار گرفته است و بنا شد کارشناسان فنی دادگاه هم از بنا برای سنجش صحت و سقم گزارش های موجود بازدید کنند.
وی گفت: به محض اینکه قرارداد شرکت سرمایه گذاری عظام از طرف دادگاه فسخ شود، کاربری جدید برای عمارت تعریف می شود.

** پوینده در بخش دیگری درباره جایگاه و سوابق رئیس جدید سازمان میراث فرهگی گفت: خانم احمدی پور را از سال ۱۳۷۶ در مدیریت اداره تقسیمات کشوری وزارت کشور می شناسم. به توانمندی و سوابق اجرایی و علمی ایشان کاملا واقف هستم و با حمایتی که دولت از وی و همراهی مدیران سازمان میراث می شود، روند رو به رشد توفیقات میراث بعد از دولت یازدهم ادامه خواهد داشت.
رئیس صندوق احیا خاطرنشان کرد: دکتر روحانی رئیس جمهوری با این انتخاب و انتخاب های مشابه نشان داد که به ظرفیت های بانوان توجه دارد و تجربه نشان داده است که هرجا در سیستم مدیریت کشور به بانوان اعتماد کرده ایم جواب مناسب گرفته ایم.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «شفافیت و صداقت» از ۱۴ آبان در مصلی امام خمینی برپا است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …