کیفیت هوای تهران پاک است

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای پایتخت با کاهش ۱۷ عددی میانگین غلظت آلاینده ها، با شاخص ۴۸ پاک است.

«بر اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».
محمد رستگاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، با شاخص ۴۸ (ذرات معلق با قطر کمتر از ۲٫۵ میکرون) در شرایط پاک قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن در این مدت از عدد ۲۹ به ۳۷ افزایش داشته است، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۴۶ به ۳۱ کاهش یافته است.
رستگاری افزود: ایستگاه های شهرری (منطقه ۲۰)، شهرداری منطقه ۱۵ و پارک قائم (منطقه۱۸)، به ترتیب با شاخص ۱۰۵، ۸۹ و ۸۵ آلوده ترین مناطق جوی شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاه های گلبرگ (منطقه ۸)، پارک رز (منطقه ۲۲) و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) نیز به ترتیب با شاخص ۱۴ ، ۲۵ و ۳۱ سالم ترین هوا در سطح شهر تهران را طی این مدت داشتند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …