سفر به ایران، کشوری شگفت انگیز و برنده جایزه اسکار

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) نوشت: اهدای جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی به فیلم ‘فروشنده ‘ ساخته اصغر فرهادی، بار دیگر نورافکن ها را به سوی کشوری روشن کرد که اغلب به دلایل اشتباه، در صفحات نخست روزنامه ها (ی غرب) ظاهر می شود؛ در حالی که ایران فرای کلیشه ها، دارای گنجینه های بی پایان در زمینه های فرهنگی، باستان شناسی، هنری و بشری است.

این خبرگزاری  در گزارشی افزود: بنگاه های مسافرتی در سراسر جهان، ایران را در دو سال اخیر کشف کرده اند. حتی از آمریکا نیز قبل از دونالد ترامپ، گروه های کنجکاو گردشگری نیز بدون هیچ مشکلی به این کشور سفر می کردند.
سفر به ایران مشکل نیست و پروازهای مستقیم با هزینه کم از شهرهای اصلی اروپا از جمله رم و میلان به این کشور از سر گرفته شده است. برای ایتالیایی ها نیز امکان گرفتن روادید گردشگری سه ماهه مستقیما از فرودگاه تهران امکان پذیر است.
گردشگرانی که تاکنون به ایران سفر کرده اند، از دیدن این کشور به وجد آمده و عاشق ایران شده اند و این باعث شد تا ایران تبدیل به یک مسیر گردگشری محبوب شود و اکنون لحظه مناسبی برای بازدید از این کشور است .
ایران یکی از بزرگترین و ژرفترین تمدن های بشری است، جاییکه امکان قدم زدن میان بقایای تخت جمشید، که ۲۵۰۰ سال پیش ساخته شده بود و همچنین ادای احترام به مقبره کوروش کبیر، یکی از رهبران و مردان سیاسی تاریخ بشری و بازدید از مقبره های سنگی فرزندانش وجود دارد.
سپس می توان همانند یک ماشین زمان به جلو پرواز کرد و از قصرهای هزار و یک شب در دوران اسلامی بازدید کرده از هنر زیبای اسلامی در مساجد اصفهان و شیراز و یا باغ های بسیار زیبا که همانند بهشت است لذت برد.
اسلام شیعی تنها در قرن ۱۶ تبدیل به دین رسمی شد. اگر میل به یک سفر معنوی دارید و می خواهید بیشتر در این باره بدانید به قم سفر کنید، از جاییکه انقلاب (امام) خمینی آغاز شد.
در ایران سایر ادیان نیز ریشه ای عمیق داشته و دارای نماینده در پارلمان هستند. در یزد می توان از عبادتگاه پیروان زرتشت دیدن کرد، پیامبری که هزار سال قبل از میلاد مسیح به معرفی اخلاق و تمایز میان نیکی و بدی یعنی اهورامزدا و اهریمن پرداخت و می توان از کنیسه ها و عبادتگاه های قدیمی یهودیان و کلیساهای مسیحی کهن بازدید کرد .
در ایران می توان بین کویرهای شگفت انگیر هزار رنگی و کوهستان های با قله های برفی سفر کرد.
آنسا در پایان نوشت: گردشگران ایتالیایی که به ایران سفر کرده اند، با استقبال گرم ایرانیان مواجه شده اند. ایرانیان ملتی هندواروپایی (آنها عرب نیستند اشتباه نکنید)، مهربان، دانا و با تمدن هزاره ای هستند.
اروپام**۴۶۱**

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …