۷هزار غرفه صنایع‌دستی میزبان گردشگران نوروزی در سراسر ایران

مدیر کل صادرات معاونت صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: هفت هزار غرفه صنایع‌ دستی نوروز ۹۶ در ۳۱ استان کشور برپا می شود.

به‌گزارش  ایرنگرد نیوز از ستاد خبری نوروز سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، پویا محمودیان درباره برپایی این بازارچه‌های صنایع ‌دستی گفت: به کودکان خود بیاموزیم که بهترین راه حمایت، خرید صنایع ‌دستی ایرانی است.
وی ادامه داد: در سال ۹۵ اتفاقات بسیار خوبی برای صنایع ‌دستی رخ داده، اما هنوز با رشد ایده آل مدنظر فاصله دارد.
مدیرکل صادرات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خاطرنشان کرد: بازارچه‌های نوروزی با هدف حمایت از هنرمندان بومی در ۳۱ استان و در بسیاری از شهرستان‌ها، حتی در دورترین نقاط ایران، برگزار می‌شود.
وی گفت: استان خراسان رضوی با ۹۷ بازارچه رکورددار است؛ همچنین کهگیلویه ‌و ‌بویراحمد با ۱۶ بازارچه، سیستان‌ و بلوچستان با ۲۵ بازارچه و تهران نیز با چهار بازارچه در مجموعه سعدآباد، باغ‌موزه قصر، برج میلاد و پارک آب‌ و ‌آتش پذیرای هنرمندان و گردشگران عزیز نوروزی خواهد بود.
محمودیان با اشاره به اینکه ایران عزیزمان، از آب‌های خلیج همیشه فارس تا خزر زیبا، از کهنوج و اقلید تا کامیاران و پاوه، میزبان بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی است گفت: این بازارچه‌ها که با حضور رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، ازجمله بافته‌های داری و زیراندازها، کاشی، سفال و سرامیک، شیشه و آبگینه، چوب، انواع دوخت‌ها، بافت‌ها برپا می‌شوند، با عرضه انواع محصولات بومی هر استان و شهرستان از ۲۵ اسفند ۹۵ تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت گردشگران نوروزی خواهند بود.
محمودیان اضافه کرد: استقرار جغرافیایی این بازارچه‌ها برای سهولت دسترس گردشگران و مسافران در خانه‌ها و کارگاه‌ها و مراکز صنایع‌دستی، ورودی یا خروجی شهرها، ابنیه‌های تاریخی و موزه‌ها یا میادین و پارک‌های شناخته‌شده هر شهر درنظر گرفته شده است.
مدیرکل صادرات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور خاطرنشان کرد: نظارت ازطریق کارشناسان استانی معاونت صنایع‌دستی در همه استان‌ها بر قیمت‌ها صورت می‌گیرد، اما به‌ دلیل تنوع زیاد صنایع‌دستی و منحصربه‌فرد بودن هر اثر صنایع‌دستی نسبت به اثر دیگر، قدری کار نظارت دشوار است؛ بااین‌حال، تلاش می‌کنیم این نظارت‌ها با بهترین کیفیت صورت گیرد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …