سفیر فرانسه: برنامه‌های فرهنگی مشترک با ایران مشتاقان بسیاری دارد

سفیر فرانسه در تهران گفت: علاقه مندان به فرهنگ فرانسه در ایران و دوستداران فرهنگ ایران در فرانسه بسیار هستند.

ایران و فرانسه با توجه به پیشینه فرهنگی قوی و علاقه مندی مردمان دو کشور به فرهنگ یکدیگر می‌توانند برنامه‌های مختلف فرهنگی یکدیگر را میزبانی کنند.
وی با اشاره به اینکه اکنون نیز به طور متوسط هر ماه یک برنامه فرهنگی میان دو کشور در حال برگزاری است، افزود: این برنامه های فرهنگی بدون شک تاثیرات مثبت و سازنده ای در روابط دو کشور و ملت در پی خواهد داشت.
سفیر فرانسه در ایران به برپایی نمایشگاه آثار موزه لوور در تهران و نمایش آثار متعلق به دوره قاجار از ایران در فرانسه نیز اشاره کرد و توضیح داد: این دو برنامه از جمله تازه ترین مناسبات فرهنگی ایران و فرانسه بود که بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است.
سنمو گفت: از آنجا که همواره از برنامه‌های فرهنگی میان دو کشور استقبال شده است، شخصاً تمایل دارم این برنامه ها را افزایش دهیم.
وی سینما را نیز یکی از ابزار تاثیرگذار فرهنگی در دنیا دانست و ادامه داد: به تازگی موزه هنرهای معاصر ایران میزبان برخی از فیلم های فرانسوی بود که اتفاقا من هم در این مراسم شرکت کردم و از نزدیک شاهد استقبال مخاطبان ایرانی از فیلم های فرانسوی بودم.
سفیر فرانسه در ایران گفت: علاوه بر نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی این آثار توسط یک منتقد فرانسوی بعد از نمایش فیلم برگزار شد که نشان می دهد در نمایش فیلم تنها به دنبال سرگرمی نیستیم.
سنمو خاطرنشان کرد: می توانیم با افزایش برنامه های فرهنگی میان دو کشور، روابط فرهنگی را توسعه دهیم و علاقه مندان فرهنگ ایران و فرانسه نیز از این برنامه ها استفاده لازم را ببرند.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …