تنوع فیلم‌های در حال اکران و افزایش فروش

پس از چند هفته ناکامی گیشه و استقبال نه چندان خوب مخاطبان سینما از فیلم‌های در حال اکران، این هفته تمامی آثار، فروش بهتری نسبت به هفته گذشته داشته‌اند.

 از هفته گذشته با اکران دو فیلم «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و «لازانیا» ساخته حسین قناعت، تنوع آثار در حال اکران تعادل بهتری پیدا کرده است.
«ماهورا» که در واقع در ژانر دفاع مقدس شناخته شده، یک درام عاشقانه در بستر جنگ است که تمام مراحل فیلمبرداری آن در لوکیشن‌های بکر و واقعی در تالاب‌ها و روستاهای جنوب ایران انجام شده است.
«لازانیا» نیز یک کمدی پُر بازیگر است که فیلمبرداری آن در تهران انجام شده و هنرمندانی چون جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، رضا ناجی، پارسیا شکوری، یوسف صیادی، اصغر سمسارزاده، ساعد هدایتی، رضا رویگری، عباس محبوب، محمد شیری و یوسف تیموری در آن ایفای نقش می‌کنند.
حالا و از امروز نیز دو فیلم دیگر «آهوی پیشونی سفید۲» و «لس آنجلس تهران» نیز به چرخه اکران اضافه شده اند تا این دو فیلم در گونه‌های طنز و کودک نیز بر تنوع بیشتر فیلم‌های در حال اکران بیفزایند.
اکران «آهوی پیشونی سفید۲» در ژانر کودک و به مناسبت هفته کودک از امروز آغاز شده است. هنرمندانی چون محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، ساغر عزیزی، امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداللهی، سیدجواد هاشمی ، حسام نواب‌صفوی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
در خلاصه‌ داستان این فیلم به کارگردانی جواد هاشمی آمده: از داخل یک غار، اختاپوس امورات قلعه را فرمانروایی می‌کند، او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آنها بل بله را به خدمت درآورده اما آهوها با نقشه‌ پیشونی‌ سفید از قلعه فرار می‌کنند. از طرفی مادر «آهوی پیشونی‌ سفید» برگشته تا آهو را از پدر خوانده‌اش بگیرد اما… .
دیگر فیلمی که از امروز در سینما اکران شده است «لس آنجلس تهران» ساخته تینا پاکروان است.
در این فیلم هنرمندان ایرانی و خارجی چون مهناز افشار، پرویز پرستویی، ماهایا پطروسیان، زهیر یاری، گوهر خیراندیش، شیرین یزدان بخش، ژوبین رهبر، بانیپال شومون، برایان للی، امی گواورا و جسی ننسی ایفای نقش می کنند.
اما از میان فیلم‌هایی که از گذشته در سینماها اکران شده‌اند همچنان دو فیلم «هزاپا» و «تنگه ابوقریب» با فروش نسبتا خوبی نمایش خود را در زیرگروه و به شکل محدود ادامه می‌دهند.
«هزاپا» این هفته ۳۱۷ میلیون تومان فروخته و در مجموع نیز به فروش ۳۶ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان رسیده است تا همچنان رکورددار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران باشد.
فیلمِ دفاع مقدسی «تنگه ابوقریب» نیز این هفته ۲۴۷ میلیون تومان فروخت تا در مجموع به فروش ۴ میلیارد و ۹۲۳ میلیون تومان برسد و همچنان به عنوان یک فیلم پرفروش این ژانر به حساب آید.
اما در میان آثار تازه اکران شده سینما همچنان «مغزهای کوچک زنگ زده» در صدر پُرفروش‌ها قرار دارد.
فروش «مغزهای کوچک زنگ زده» این هفته با ۲ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان در مجموع با ۲ هفته نمایش در ۱۱۷ سالن سینما به مرز ۴ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان رسید.
«مغزهای کوچک زنگ زده» تازه‌ترین ساخته هومن سیدی مدلی جدید از روایت در سینمای ایران است که در آن هنرمندانی چون نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، فرهاد اصلانی، نازنین بیاتی، نوید پورفرج، مرجان اتفاقیان و هامون سیدی ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها تلف میشن، یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی می میرن، چون مغز ندارن. هرکی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز… چوپان حکم پدر گوسفندها رو داره، آدم بدون پدر هیچی نیست. اون به ما میگه کِی بریم، کجا بریم، چی کار کنیم، کِی بشینیم، کِی پاشیم، کِی بمیریم.»
«عرق سرد» دیگر فیلم تازه اکران شده سینما نیز در دومین هفته فروش خود در ۵۶ سالن، ۳۸۶ میلیون تومان فروخته است و رشد نسبتا بهتری در مقایسه با هفته اول ثبت کرده است.
قصه فیلم درباره دختر فوتبالیستی است که مانع از حضورش در فینال بازی‌های آسیایی می‌شوند. باران کوثری در این فیلم در نقش یک دختر فوتبالیست به نام افروز اردستانی ظاهر می‌شود و لیلی رشیدی نقش وکیل شخصیت اصلی فیلم (افروز اردستانی) را ایفا می‌کند.
امیر جدیدی، هدی زین العابدین و سحر دولتشاهی دیگر بازیگران اصلی فیلم سینمایی «عرق سرد» هستند.
«هشتک» فیلم کمدی تازه اکران شده این روزهای سینما نیز در دومین هفته فروش در ۸۳ سالن سینما، این هفته ۶۲۱ میلیون تومان فروخته است تا در مجموع به اختلاف کمی به باشگاه میلیاردی‌ها نزدیک شود.
بازیگران فیلم کمدی «هشتگ» نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه خواه، حدیث فولادوند، محمدعلی کیانی، مهرداد فلاحتگر، ارسلان قاسمی، امید روحانی، محسن ملکی و سیدجواد هاشمی هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نغمه و روژین مادرانی از طبقه متوسط جامعه هستند و باشگاه بدنسازی دارند. این دو چشم و هم‌چشمی زیادی در زمینه های پوشش و اتومبیل و تلفن همراه با یکدیگر دارند. دیاکو پسر نغمه و رایکا پسر روژین هر دو در یک مدرسه درس می خوانند که از سطح ضعیف درسی برخوردار هستند.
فیلم سینمایی «جاده قدیم» نیز در دومین هفته اکران خود در ۵۰ سالن سینما، ۱۵۰ میلیون تومان فروخته تا در مجموع دو هفته نمایش به فروش ۲۷۱ میلیون تومانی برسد.
در این فیلم هنرمندانی چون مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، هدی زین العابدین، لیلی رشیدی، محمدرضا هدایتی، بهناز جعفری، بانیپال شومون، پوریا رحیمی و پرویز پورحسینی ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان «جاده قدیم» به اختصار آمده است: در شب سال نو مینو به خانه باز نمی‌گردد… .
فیلم سینمایی «دم سرخ‌ها» نیز در نهمین هفته از اکران خود ۵۸ میلیون و ۶۴۷ هزار تومان فروخته است و در رده هفتمین فیلم پُر‌فروش قرار گرفته است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …