هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی برگزار می‌شود

هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی توسط شبکه ملی پژوهش وفناوری گیاهان دارویی و با حمایت ستاد توسعه فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود .

به گزارش ایرانگرد نیوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیمان صالحی دبیر هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی درباره جزییات برگزاری این کنگره اظهارکرد: این کنگره در۴ محورتعریف شده است که در محور کشاورزی و منابع طبیعی به مواردی از جمله اکولوژی، فیزیولوژی گیاهی، اهلی کردن و اصلاح، بیو تکنولوژی، کشت و زارعت، فرآوری اولیه پس از برداشت، مکانیزاسیون و تکنولوژی بذر و در محور داروسازی، پزشکی مواردی از جمله طب سنتی، اثرات فارماکولوژیک، اثرات بالینی و فرمولاسیون و کنترل بررسی می شود.
وی گفت: در محور علوم پایه به مواردی از جمله گیاهشناسی، فتو شیمی، بیو شیمی ژنتیک، اثرات بیولوژیک و بیوتکنولوژی و درمحور صنعت و اقتصاد نیز به مواردی از جمله بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده های آن ها، تولید فرآورده های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات کاربردی، نظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی پرداخته می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده است، گفت: پس از مراحل داوری حدود ۵۰۰ مقاله در کنگره پذیرفته شده که به صورت سخنرانی و پوسترارائه می شود.
صالحی خاطرنشان کرد: در این کنگره مهمانان خارجی از کشورهای آلمان، یونان و لهستان حضورخواهند داشت و درکنار این کنگره نمایشگاه جانبی از محصولات داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی نیز برگزار می شود.
وی با اشاره به این موضوع که هشتمین کنگره ملی گیاهان دارویی دارای امتیاز بازآموزی است، گفت: این کنگره از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نیز مجوز برگزاری دارد.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …