تعطیلی مجدد سینما و تئاتر در تهران

هنوز یک ماه از بازگشایی سالن های سینما و تئاتر نگذشته که با توجه به وضعیت هشدار شهر تهران، در پی بالا رفتن آمارهای کرونا، این سالن‌ها دوباره تعطیل شدند.

با دستور استاندار تهران سالن‌های سینما و تئاتر استان تهران از امروز ۲۴ تیر ماه به مدت یک هفته فعالیت نخواهند داشت تا شاید این کار در کنار تعطیل شدن برخی مشاغل دیگر به کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا کمک کند.

سالن‌های سینما و تئاتر اول تیرماه پس از چهار ماه تعطیلی فعالیت خود را از سر گرفته بودند و در سینما دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب بد جلف ۲» به عنوان فیلم‌های جدیدی که پیش‌بینی می‌شد با جذب مخاطب کمی به فروش سینماها پس از رکود چند ماهه کمک‌ کند اکران شدند، اما از آنجا که در دو هفته گذشته آمار مربوط به کرونا دوباره اوج گرفته بود، تعداد مخاطبان سینما نیز کاهش یافت و فیلم ها آنطور که انتظار می‌رفت نفروختند.

در ادامه با تمام شدن سه هفته اکران‌ اولیه‌ای که برای حمایت از اکران این فیلم ها در نظر گرفته شده بود، و نیز طبق آنچه اعلام شد، به خاطر کم کردن فشاری که به کادر درمانی کشور وارد می‌شود، تهیه کننده فیلم «شنای پروانه» اعلام کرد که از ۲۵ تیرماه ماه یعنی چهارشنبه همین هفته، اکران فیلم خود را ادامه نخواهد داد که البته این موضوع با واکنش‌هایی نیز همراه بود.

شورای صنفی نمایش در مخالفت با این تصمیم تاکید کرد که برای رونق سینماها یک فیلم کمدی با «نام زن ها فرشته اند ۲ » را از همین هفته اکران می‌کند که با حساب این تعطیلی، آن هم فعلا به تعویق افتاده است، ضمن اینکه گویا سازندگان فیلم «خوب،بد،حلف۲» هم متقاضی تمام شدن اکران فیلم خود بوده‌اند.

شرایط موجود علاوه بر سینما، بر سالن های تئاتر نیز تاثیر گذاشته و شاید تاثیر آن بر تئاتر را بتوان بیشتر هم دانست چراکه تئاتر به آماده سازی و تمرین‌هایی نیاز دارد که با اوجگیری دوباره ویروس کرونا بسیاری از گروه ها حاضر به پذیرش ریسک انجام چنین کاری نیستند ضمن اینکه نسبت به حضور تماشاگران در سالن‌ها هم نگرانی دارند، به همین دلیل سالن‌های تئاتر وضعیت بغرنج‌تری را نسبت به سینما می‌گذرانند.

حال با این تعطیلی یک هفته‌ای باید دید مدیران سینما و تئاتر چه تصمیمی برای ادامه فعالیت‌های حوزه‌های کاری خود خواهند گرفت، بویژه آنکه بسیاری از هنرمندان به ویژه در تئاتر از وضع موجود به شدت گله‌مند هستند و انتظار دارند با توجه به فراهم نبودن شرایط برای کار، تمهیدات دیگری اندیشیده شود و مدیران تصمیم‌های منطبق با شرایط خاص امروز اتخاذ کنند.

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …