ضربه کرونا به صنایع دستی ایلام

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: معتقدیم اشتغالزایی صنایع دستی در استان در شرایط کنونی از بقیه بخش‌ها بیشتر است و مسئولان باید توجه بیشتری به این حوزه مهم داشته باشند.
نورالدین محسنی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار صنعتگر در این حوزه در استان مشغول به کار هستند و اگر مسئولان کمک کنند با برنامه ریزی ‌های انجام شده اشتغال زایی این حوزه جهش خوبی خواهد داشت.
وی در خصوص برنامه‌های این معاونت خاطرنشان کرد: چند سایت معتبر فروش صنایع دستی دعوت شده‌اند و صنعتگران را آموزش خواهند داد که این اتصال به سایت‌های فروش می تواند به رونق تولید منجر شود و خلاقیت و نوآوری ایجاد کند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام را یک محل شاداب و سرزنده برای حفظ و معرفی بن‌مایه‌های فرهنگی استان دانست و گفت: در این بازارچه که معماری منحصر به فردی دارد هم اکنون ۲۳ فروشگاه و کارگاه صنایع دستی متنوع وجود دارد و بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان چرداول هم آماده بهره‌برداری است.
محسنی ادامه داد: در مرز بین المللی مهران برنامه راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی را داریم و علاوه بر آن در ایام اربعین نمایشگاه موقت در شهر مهران هم خواهیم داشت.
وی کمبود اعتبار، بیمه صنعتگران و تسهیلات بلندت مدت با درصد بهره پایین را از مشکلات صنعتگران صنایع دستی استان خواند و اضافه کرد: بیماری کرونا ضربه سختی به صنایع دستی استان وارد کرده است و امیدواریم با رفع شدن آن بتوانیم مشکلات ناشی از آن را جبران کنیم.

Check Also

بازگشت دوباره صنایع دستی به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از اضافه شدن صنایع دستی به پانزدهمین نمایشگاه …