موزه ویلا آلفا دوباره باز می‌شود

Laurite Afewerk Tekle یکی از مشهورترین هنرمندان اتیوپی بود که به دلیل نقاشی با مضامین آفریقایی و مسیحی که روی شیشه انجام می‌شود شناخته شده است.
او کمک به استقلال آفریقا از دست استعمار را با انعکاس در نقاشی‌های خود نشان می‌داد، مبارزات استعماری وی در نقاشی را «ستون فقرات تمدن آفریقا و وحدت آفریقا» نامیده است.
براساس اعلام اداره تحقیقات و حفاظت از میراث فرهنگی اتیوپی، در حال حاضر نوسازی ویلا آلفا نهایی شده و در آذر ماه سال جاری درهای آن برای عموم باز خواهد شد.
پروفسور آبهو ابیبهو مدیر کل میراث فرهنگی گفت که موزه هنر ویلا آلفا با هزینه‌ای بیش از سه میلیون بیر اتیوپی تعمیر شده و اکنون آماده استقبال از بازدید کنندگان است. کل اقامتگاه این هنرمند از جمله استودیو، جوایز بین‌المللی و نقاشی‌های وی، محله‌های زندگی این هنرمند با اتاق خواب و اتاق‌های مهمان در معرض دید عموم خواهد بود. ما تقریباً در مراحل پایانی ساخت و تعمیر و نوسازی موزه این هنرمند فقید هستیم و در سال آینده در ماه دسامبر رسماً در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. ما اطمینان داریم که این خانه یکی از مراکز تفریحی گردشگری برای توریست‌های بین‌المللی و محلی خواهد بود.
Abebaw گفت: تعدادی از افراد از جوامع بین‌المللی از جمله رؤسای کشورها دائماً علاقه خود را برای دیدن ویلا آلفا نشان می‌دهند چرا که لوریت یکی از هنرمندان نمادین معاصر در اتیوپی و آفریقا بود. همیشه یک تقاضای عمومی برای بازدید از خانه وجود دارد زیرا امور هنری لوریت نقش مهمی در هنرهای معاصر آفریقا ایفا کرده است. بنابراین، افتتاح این موزه علاوه بر ایجاد درآمد می‌تواند به عنوان مرکزی تحقیقی برای هنرهای معاصر آفریقا نیز باشد.
ویلا آلفا، که خانه و استودیوی Laurite Artist Afework Tekle واقع شده است ، در زمان اشغال ایتالیا بیشتر آثار و نقاشی‌های آن نابود شد. سربازان ایتالیایی بخش‌هایی از خانه وی را ویران کردند اما وی پس از اخراج مهاجمان ایتالیایی از اتیوپی، آن را مجدداً ساخت.
این هنرمند در سال ۱۹۹۹ استودیو و خانه‌اش را برای عموم مردم افتتاح کرد، اما به دنبال درگذشت وی در سال ۲۰۱۲ خانه و استودیوی وی بسته شد.
در سال ۱۹۹۷، وی در دوسالانه آکویتین فرانسه آثار خود را به نمایش گذاشته بود، توانست در این رقابت بین‌المللی جایزه اول را کسب کند.
او همچنین به عنوان برنده دوسالانه نامزد شد و به عضویت در آکادمی بین‌المللی هنر فرانسه نیز درآمد. وی همچنین اولین عضو آفریقایی آکادمی هنر روسیه در سال ۱۹۸۳ نیز بود.

Check Also

ماسک جزو جدایی ناپذیر مسافران

آخرین گزارش سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) میزان خسارت واردشده به صنعت گردشگری در طول پنج …