نخستین موزه زیر آب یونان

مقام‌های یونان نخستین موزه زیر آب این کشور را که شامل مجموعه‌ای از ظروف سفالین متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد مسیح است، افتتاح کردند.
به نقل از گاردین، نخستین موزه زیر آب یونان شامل مجموعه‌ای از کوزه‌ها و ظروف سفالین متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد است که با عنوان «پارتنون کشتی‌های غرق‌شده» شناخته می‌شود و در کنار سواحل جزیره «الونیسوس» قرار دارد.
بازدید از این مکان در قالب تورهایی از سوم آگوست تا دوم اکتبر امکان‌پذیر خواهد بود. آن دسته از افرادی که نمی‌توانند شنا کنند نیز، با کمک تورهای واقعیت مجازی می‌توانند از «پارتنون کشتی‌های غرق‌شده» بازدید کنند.
رئیس شورای شهر «الونیسوس» در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی بیان کرد: «ویرانه‌های کشتی در عمق ۲۱-۲۸ متری سواحل قرار دارند و شامل سه تا چهارهزار ظرف سفالین باستانی می‌شوند.»
این مجموعه‌ کوزه‌های سفالین به دلیل سالم بودن به عنوان یکی از مهمترین نمونه‌های کشف‌شده به شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۵ توسط یک ماهیگیر کشف شد.
گمان می‌رود کشتی تجاری غرق‌شده به دلیل آب و هوای نامساعد در حوالی ۴۲۵ پیش از میلاد غرق شده باشد. این کشتی محموله‌ای را از «خالکیدیکه» شبه جزیره‌ای در شمال یونان به جزیره «اسکوپلوس» حمل می‌کرد.
به گفته کارشناسان، با توجه به اندازه کوزه‌های کشف‌شده می‌توان دریافت کشتی غرق‌شده بسیار عظیم بوده است.
مقام‌های یونان همچنین قصد دارند بازدید از چهار ویرانه‌ کشتی‌های باستانی در آن منطقه را برای غواصان مبتدی امکان‌پذیر کنند تا به این ترتیب یک پارک غواصی را برای جذب بیشتر گردشگران به وجود بیاورند.

Check Also

ماسک جزو جدایی ناپذیر مسافران

آخرین گزارش سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) میزان خسارت واردشده به صنعت گردشگری در طول پنج …