تخریب سازه‌ای غیرمجاز در بافت جهانی یزد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی یزد از تخریب یک سازه در بافت جهانی این شهر خبر داد و گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در این بافت رفع تخلف و سازه‌ی ایجاد شده تخریب شد.
سرهنگ «مهدی رحیم‌زاده» از پیگیری و رفع تخلف ساخت و ساز غیرمجاز یک ساختمان در حریم بافت تاریخی از سوی یگان حفاظت خبر داد و اظهار کرد: مالک این ساختمان، بدون هماهنگی و مجوز اداره کل میراث فرهنگی و در حریم بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز و اجرای سقف با تیرآهن کرده و با وجود اخطارهای پیاپی همچنان به ساخت ادامه داده بودند.
وی با اشاره به این که برخی از مالکان سازه‌ها و بناهای تاریخی ضمن ساخت‌ و سازهای نامتعارف به اخطارهای مکرر اداره کل میراث فرهنگی توجهی نمی‌کنند، گفت: اقدامات پیشگیرانه برای هر نوع تخریب غیرقابل جبران، دخل و تصرف و برهم زدن یکپارچگی در محدوده بافت تاریخی از وظایف اصلی این اداره کل به حساب می‌آید.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به این که بافت تاریخی یزد در دنیا منحصر به‌ فرد است، گفت: شایسته است این بافت تاریخی، منسجم و دست نخورده بماند، ضمن این که اقدامات مرمتی و اجرایی در این بافت ارزشمند باید با کسب مجوز از اداره کل میراث فرهنگی انجام شود.
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، رحیم‌زاده در پایان تاکید کرد: طبق ضوابط میراث فرهنگی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بافت تاریخی جلوگیری و با مالک برخورد می‌شود.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …