جلوگیری از متروکه شدن یک روستای زرتشتی‌نشین

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از پیشرو بودن دهیاری مبارکه در فعالیت‌های گردشگری خبر داد و نسبت به ترویج سفرهای مسئولانه با پذیرفتن مسئولیت دوجانبه سفر تاکید کرد.
«سید مصطفی فاطمی» در مراسم افتتاح یک طرح گردشگری در روستای زرتشتی‌نشین مبارکه در شهرستان تفت، با بیان این که دهیاری این روستا تلاش زیادی برای پیگیری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستا انجام داده است، گفت: بازسازی و مرمت سازه‌هایی مانند آسیاب مبارکه، مدرسه روستا، دخمه و آتشکده و بومگردی‌ها به همت دهیاری و با تلاش قابل توجه در این زمینه انجام شده است.
وی با بیان این که روستای مبارکه از مقاصد مهم گردشگری استان به شمار می‌رود، گفت: هر چند این روستا دارای مجموعه کاملی از آثار تاریخی است اما مدتی پیش، به سمت مخروبه شدن بخش‌هایی از بافت تاریخی روستا پیش می‌رفت که به همت دهیاری و برنامه‌های مربوط به حوزه گردشگری و اقداماتی مانند آسفالت این روستا، کاملا حفظ و احیا و به روستای کاملا هدف گردشگری تبدیل شد.
مدیر کل میراث فرهنگی یزد با تاکید بر این که با تقویت روستاهای هدف گردشگری، می‌توانیم به ترویج سفر مسئولانه در کشور نیز کمک کنیم، گفت: البته همه خدمات دهندگان حوزه گردشگری و همه مسافران در قبال سفر خود مسئول هستند و باید با ترویج سفر مسئولانه این مسئله را فرهنگسازی کنیم.
در این مراسم یک اقامتگاه بومگردی در روستای گردشگری مبارکه تفت با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان که ۲۵۰ تومان آن از طریق تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تامین شده، با حضور جمعی از مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

Check Also

برگزاری رالی تور گردشگری تهران- شمال

کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با همکاری انجمن موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزش کارگری، رالی تور تفریحی، …