معاون رئیس‌جمهوری با زنان سینماگر معترض دیدار کرد

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در صفحه توئیتر خود از برگزاری نشست با برخی هنرمندان سینماگر که «بیانیه زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه»را امضا کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایرانگردنیوز بعد از افشاگری سمیه میرشمسی دستیار کارگردان سینما درباره رفتار نامناسب یک بازیگر مرد در پشت صحنه یک فیلم سینمایی هنرمندان بسیاری برای حمایت از او و دیگر زنانی که در چنین شرایطی قرار گرفته و به جبر اجتماعی و یا کاری لب به سخن باز نکردند بیانیه و یادداشت نوشتند.

همچنین زنان هنرمند سینما با انتشار «بیانیه زنان دست اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» به حمایت از همکاران خود پرداختند و درباره مسایلی که سال‌ها در سکوت مانده است، مطالبه خود را مطرح کردند.

بعد از اظهار نظرهای مختلف که توسط سینماگران مطرح شد آزاده صمدی بازیگر سینما از رای گیری بین زنان امضاکننده بیانیه اعتراض به خشونت علیه زنان در سینما و انتخاب هیات پنج نفره رسیدگی به آزار و خشونت جنسی در سینما خبر داد. در نهایت پس از رای گیری نام  پنج نفر شامل هانیه توسلی، ترانه علی‌دوستی، سمیه میرشمسی، مارل جیرانی، غزاله معتمد به عنوان هیات پی‌گیری مطالبات زنان فعال سینما و تئاتر معرفی شدند.

همچنین در این باره انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در صفحه توئیتر خود از برگزاری نشست با برخی هنرمندان سینماگر که بیانیه «بیانیه زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه»را امضا کرده بودند، خبر داد. معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری از پیگیری جدی قانون کرامت در مجلس خبر داد.

متن این رشته توئیت به شرح زیر است:

«نشستی صمیمی با برخی هنرمندان سینماگری داشتم که بیانیه را امضاء کرده بودند.

این عزیزان برای پشتیبانی از آسیب دیدگان معدود اتفاقات ناگوار این عرصه به میدان آمده بودند. البته که این حساسیت بسیار خوب است حتی اگر چنین آزاری تنها نسبت به یک نفر باشد.

معاونت وظیفه دارد با جدیت پیگیر تسریع تصویب قانون کرامت در مجلس؛ اصلاح خلاءها در دستورالعمل‌های موجود و ایجاد ساز و کار لازم برای جرم انگاری هرگونه تعرض به امنیت زنان در همه عرصه‌های اجتماعی از جمله هنر و سینما باشد.

این جریان، لازم است با انضباط حقوقی و قانونی لازم در مسیر تعریف شده و نه تحمیل شده قرار گیرد. در این جلسه مدیرعامل خانه سینما و مشاور امور اجتماعی وزارت ارشاد از آمادگی خود برای پیگیری شکایات در این زمینه خبر دادند و جا دارد دلسوزان حقیقی امنیت زنان از این موقعیت استفاده نمایند».

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …