پیشنهاد راه‌اندازی بنیاد حکیم نظامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

پیشنهاد تاسیس بنیاد نظامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش ایرانگردنیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تقدیر از همکاری و همراهی سازمان‌ها و نهادهای فعال در ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، گفت: در پی برگزاری موفق رویداد بزرگداشت حکیم نظامی و با موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی حکیم نظامی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده‌ایم تا از این طریق بتوانیم در معرفی این شاعر پارسی‌سرا اهتمام بیشتری داشته باشیم.

او افزود: از دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم در معرفی حکیم نظامی همچنان کوشا باشند و با تلاش و اقدامات ارزنده خود، نام و آثار حکیم نظامی را زنده نگه دارند.

رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی با اشاره به برخی اقدامات و فعالیت‌های این ستاد در طول برگزاری بزرگداشت حکیم نظامی، بیان کرد: در همه استان‌ها برنامه‌های مختلفی به ویژه از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و کتابخانه‌های عمومی در راستای بزرگداشت این حکیم شاعر برگزار شد که قابل تقدیر است.

مدیرکل حوزه وزارتی تاکید کرد: باید آثار بیشتری پیرامون حکیم نظامی در حوزه‌های مختلف هنری تولید شود و در این زمینه برنامه‌سازی‌های متنوعی داشته باشیم. حوزه‌های مختلف از جمله: انجمن آثار و مفاخر، فرهنگستان هنر، سازمان صداوسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی‌های فرهنگی، موزه هنرهای معاصر، شهرداری تهران، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی  و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش و… همکاری‌های خوبی در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت حکیم نظامی داشتند.

رییس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی افزود: یکی از برنامه‌های دولت مردمی ایجاد ارتباط صمیمانه فرهنگی و ادبی بین دولت و مردم است زیرا از این طریق برنامه‌های فرهنگی و هنری قوام و ماندگاری بیشتری پیدا می‌کند. موضوع محرومیت‌زدایی از برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مردمی است و درصدد معرفی چهره‌های ناشناخته ادبی و فرهنگی کشورمان هستیم.

او درباره همکاری‌های مشترک با نهادها و بخش‌های مختلف در راستای معرفی حکیم نظامی ادامه داد: آمادگی همکاری برای تولید فیلمنامه، فعالیت‌های پژوهشی، محتواسازی و… را داریم.

 

 

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …