فراخوان اولین دوسالانه عکاسی بین‌المللی «مان» منتشر شد

حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان و پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان، «اولین دوسالانه بین المللی عکاسی مان» را برگزار می کند.

به گزارش ایرانگردنیوز از روابط عمومی حوزه هنری، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به جذابیت های طبیعی و گردشگری منطقه هورامان و معماری و ویژگی های زندگی مردم ساکن در آن در خصوص دلایل برگزاری این دوسالانه گفت: بهره مندی از زبان هنر عکاسی به عنوان یک زبان بین المللی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی و تلاش در راستای جلوگیری از تخریب فضای بکر و طبیعی منطقه و ثبت آیین، رسوم و مناسبت های مختلف مردم ساکن در منطقه هورامان درکنار ثبت جهانی منظر فرهنگی این منطقه در یونسکو از دلایل اصلی برگزاری این دوسالانه است.

وی تصریح کرد: هورامان می تواند نقش ارزنده ای در صنعت توریسم بین المللی را با پتانسیل های طبیعی که دارد برعهده بگیرد که این مهم علاوه بر رشد و ارتقاء مسائل اقتصادی و معیشتی مردم محلی زمینه ای برای توسعه اقتصادی استان و کشور را نیز فراهم خواهد آورد.

مرادی صنایع دستی هورامان را از دیگر ویژگی های مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: معرفی این توانمندی ها و زیبایی ها در قاب دوربین عکاسان و گردشگران داخلی و خارجی می تواند در رونق گردشگری و توسعه استان بسیار مهم باشد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: در عید سعید فطر امسال رویداد بسیار مهمی با اجرای گروه ه ۱۰۰۰ دف نوای رحمت حوزه هنری در پالنگان رقم خورد که صحنه ها و تصاویر ماندگاری را به ثبت رساند که یکی از محورهای این دوسالانه را به خود اختصاص داده است.

وی کردستان را مهد هنر وفرهنگ عنوان کرد و گفت: رویدادهای هنری و فرهنگی صورت گرفته در کردستان که برگرفته از باورها وپتانسیل های بومی این مردم است در نوع خود بی نظیر است که با حمایت و فراهم سازی بسترهای لازم می توان با معرفی و اجرای منظم آن در بخش صنعت توریسم بین المللی گام های اساسی را برداشت و این منطقه را به قطب صنعت گردشگری در کشور تبدیل کرد.
مرادی در خصوص بخش های این دوسالانه گفت : عکاسی حرفه ای، عکاسی با تلفن همراه و اجرای گروه ۱۰۰۰ دف در پالنگان بخش هایی است که در این دوسالانه در نظر گرفته شده است و علاقه مندان و عکاسان داخلی و خارجی می توانند آثار خود را تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در خصوص مقررات این دوسالانه گفت: همه افراد در هر رده سنی می توانند در بخش های سه گانه این رویداد با ارسال اثر حضور داشته باشند که در بخش حرفه ای و آماتور آثار به دو صورت تک عکس و مجموعه توسط داوران مطرح و شناخته شده مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت در هر بخش نفرات برتر معرفی و تجلیل می شوند.
رئیس حوزه هنری کردستان افزود: در بخش اجرای گروه ۱۰۰۰ دف در پالنگان نیز علاقه مندان و عکاسان می توانند جدای از دو بخش دیگر در بخش تک عکس ۵ فریم و در مجموعه ۷ فریم را ارسال کنند که داوری این بخش نیز جداگانه انجام و نفرات برتر معرفی می گردند.
وی تصریح کرد: درج نام و نام خانوادگی به همراه نام استان و شهر و عنوان عکس برای تمامی شرکت کنندگان در این دوسالانه ضروری است و هرگونه مسئولیت در قبال آثار ارسالی به عهده شرکت کننده می باشد.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: آثار برتر این دوسالانه در قالب نمایشگاه و کتاب در معرض نمایش علاقه مندان قرار خواهد گرفت .

وی با اشاره به دو مرحله ای بودن داوری در خصوص گاه شمار دوسالانه نیز گفت: از ۲۰ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ فرصت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره وجود دارد و پس از مرحله اول داوری ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ نفرات برگزیده معرفی و تجلیل می شوند .

مرادی در خصوص نحوه ارسال آثار گفت : متقاضیان حضور در این دوسالانه می توانند آثار خود را در بخش های مختلف اعلام شده به آدرس ایمیل info@artsanandaj.ir ارسال کنند .
وی در خصوص جوایر جشنواره نیز گفت : جوایز این دوسالانه به شرح ذیل است :

جوایز بخش حرفه ای:
تک عکس: نفر اول: ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ، نفر دوم: ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، نفر سوم: ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
عکس با تلفن همراه: نفر اول: ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، نفر دوم: ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، نفر سوم: ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

مجموعه عکس:
نفر اول: ۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، نفر دوم: ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، نفر سوم: ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
بخش عکس مراسم پالنگان: نفر اول: ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، نفر دوم: ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال، نفر سوم: ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ، نفر چهارم : ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و نفر پنجم : ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده است.

Check Also

رونمایی از لوح ثبت جهانی برنامه ملی پاسداری هنر خوشنویسی در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب در سایه قلم …