“نیم وجبی” به شیراز می رود/ دردسرهای یک پدر و نوزادش

امیر مشهدی‌عباس کارگردان این نمایش درباره اجرای دوباره این اثر گفت: نمایش “نیم وجبی” مرداد و شهریور امسال در تالار هنر روی صحنه رفت و خوشبختانه مورد استقبال نیز واقع شد. قرار است از دوم تا هفتم آبانماه این نمایش را در  شهر شیراز روی صحنه ببریم. همچنین طبق توافق‌های که انجام شده قرار است بعد از شیراز این نمایش در شهر اصفهان نیز اجرا شود. “نیم وجبی” قرار است دی ماه امسال نیز در سالن وزرا متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دوباره اجرا شود.

 
وی با اشاره به اینکه چون عضو هیات انتخاب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان بوده این نمایش با وجود ارتباط موضوعی با جشنواره در این رویداد هنری حضور ندارد، بیان کرد: “نیم وجبی” نمایشی بی‌کلام است که در گروه سنی خردسال و کودک نوشته شده و تم مرکزی آن درباره زحماتی است که پدر و مادرها برای فرزندانشان می کشند اما قدر زحماتشان دانسته نمی‌شود.

 
این کارگردان در بخش دیگر صحبتش عنوان کرد: همچنین از طرف جشنواره تئاتر مقاومت نیز سفارش نگارش نمایشنامه ای با عنوان “درخت خرما بزی” را گرفته ام که فعلا در مراحل اولیه نگارش قرار دارد. البته من فقط قرار است این نمایشنامه را بنویسم و کارگردانی آن بر عهده شخص دیگری خواهد بود.

 

 
مشهدی‌عباس درباره دیگر فعالیت‌هایش یادآور شد: قرار است امسال اولین فیلم سینمایی ام را با عنوان “مادربزرگ درختی” که در ژانر کودک و نوجوان است، کلید بزنم. مضمون “مادربزرگ درختی”در ارتباط با قطع نکردن درختان است و هم اکنون در مرحله تصویب فیلمنامه و پیش تولید قرار دارد.

 
در خلاصه داستان “نیم وجبی” آمده است: مادر به خاطر بیماری مادربزرگ مجبور است نوزادش را در خانه با پدر تنها بگذارد. نوزاد تنها با لالایی مادرش به خواب می‌رود و پدر با هیچ ترفندی نمی‌تواند او را بخواباند. در نهایت به اصرار کودک مجبور می‌شود او را از خانه بیرون ببرد. به محض خروج از خانه متوجه می‌شود کلید را جا گذاشته که…..

 
مشهدی عباس کارگردانی بیش از 30 نمایش در حوزه تئاتر کودک و نوجوان را بر عهده داشته است. وی از سال 84 تا 87 به عنوان نویسنده و سرپرست نویسندگان در گروه “فیتیله‌‌ای‌ها” و نویسنده برنامه های تلویزیونی از جمله “گل گندم” و “چشماتو ببند” فعال بوده است.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …