داوران جشنواره فیلم “شاپرک های شهر” اعلام شد

به گزارش ایرانگرد نیوز، منیژه حکمت، حمید نعمت‌الله و شهرام گیل آبادی به همراه ارطغرل کارسلی اوغلو و حسن ازگن داوران اصلی جشنواره فیلمی هستند که به صورت مشترک بین دو کشور ایران و ترکیه برگزار می شود.

 
منیژه حکمت کارگردان فیلم های زندان زنان، لالایی و سه زن در مقام تهیه کننده فیلم های ورود آقایان ممنوع، پوپک و مش ماشاالله، چیزهایی هست که نمی دانی، صداها،  لالایی، سه زن، زندان زنان و شبیخون را در کارنامه کاری خود دارد. او هم اکنون تهیه کنندگی فیلم سینمایی شهر موش های 2 را بر عهده دارد که به کارگردانی مرضیه برومند در حال ساخت است.

 
حمید نعمت الله نیز صاحب آثار سینمایی همچون بی پولی، بوتیک و سریال وضعیت سفید از جمله فیلمسازان گزیده کار ایرانی است که آثارش همیشه خوش درخشیده اند.

 
شهرام گیل آبادی نیز عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما است و دبیری هفتمین جشنواره بین المللی رادیو، مدیریت شبکه های رادیویی تهران و جوان، دبیر ی جشنواره فرهنگی هنری تسنیم، عضویت در هیئت مدیره سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ریاست مرکز هنرهای نمایشی رادیو، دبیری نخستین جشنواره هنرهای معاصر اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد و صاحب آثاری همچون کتاب کوچک مصاحبه ، نقش اساطیر در شکل گیری درام تلویزیونی، فرا رسانه و روایتی دیگر است.

 
حسن ازگن و ارطغرل کارسلی اوغلو داوران ترکیه ای جشنواره “شاپرک های شهر” هستند. حسن ازگن کارگردان و فیلمنامه نویس ترک است که بیشتر به خاطر مستند های خود در حوزه کودک و نوجوان شهرت دارد. او همچنین در مرکز فرهنگی مژدت گزن و دانشکده هنر ارتباطات و مرکز فرهنگی در استانبول تدریس فیلمسازی مستند می کند و جزو موسسان و هیئت مدیره بنیاد توسعه و حفاظت از محیط زیست و میراث عضو فرهنگی انجمن شهرهای تاریخی عضو هیئت مدیره، بنیاد فرهنگ، موسس و عضو انجمن روزنامه نگاران ترکیه از فیلمسازان مستند نیز هست.

 
ارطغرل کارسلی اوغلو نیز در در حال حاضر در دانشگاه فرهنگ استانبول، سینمای مستند و زبان سینما را تدریس می کند. او در سال 1995 به مناسبت صدمین سال تولد سینما فیلم KEÇENİN TERİ کارسلی اوغلو به همراه چند فیلم دیگر به عنوان فیلم قرن معرفی شدند. او تاکنون 16 فیلم را در مقام کارگردان تولید کرده و جوایز متعدد جهانی در کارنامه کاری خود دارد.

 
جشنواره فیلم “شاپرک‌های شهر” 2 و 3 آذرماه در مرکز فرهنگی کادی کوی وابسته به شهرداری ترکیه 5 و 6 آذرماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

 

Check Also

معرفی نقاشان زن نامدار به بهانه روز جهانی طراحی و نقاشی

 ۱۶ می برابر با ۲۶ اردیبهشت ماه، روز جهانی طراحی و نقاشی اعلام شده است. …